jørn Startet 13.April.2017 Del på Facebook Startet 13.April.2017 Dagens dilemma: feste til vhf antenne skal demonteres. Det er skrudd på skrogside med gjennomgående skrue med mutter på innsiden. Hvordan få ut denne når man er alene og ikke har noen til å være mothold? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 13.April.2017 Del på Facebook Svart 13.April.2017 Brukte wise-grip tang når eg skulle ha av/på motoren min. Vekten av tanga var nok til den ikkje roterte etter den var løsnet. Tanga på bolten, skru på mutteren om mulig. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 13.April.2017 Del på Facebook Svart 13.April.2017 (redigert) Hei. Kjenner ikke båten og vet ikke hvordan det ser ut der antenna er montert, men svært ofte er det trangt og kronglete. Det som er bra med trangt og kronglete er at det da ofte er mulig å få kilt fast en fastnøkkel sånn at den kommer i spenn (gjorde det på rekkestøttene i båten til fatter i fjor) Da er det bare å skru løs fra utsiden som vanlig Redigert 13.April.2017 av bare lek(k)er (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 13.April.2017 Del på Facebook Svart 13.April.2017 Det er kanskje like enkelt å borre av hodet? Starte med lite bor for å få en start litt inn i godset, for deretter å bruke bor litt større enn boltdiameteren. Burde gå rimelig raskt å borre av hodet. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Olevine Svart 13.April.2017 Del på Facebook Svart 13.April.2017 Ville forsøkt metoden til bare lekker, har god erfaring med den jeg også. Hvis det er vanskelig å få fastnøkkelen til å bli stående, får du bruke fantasien, litt tape eller andre remedier så går det nok uten å ty til mer drastiske metoder. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 13.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2017 Takk for tipsene folkens :) Løsningen ble teip, og det fungerte ovveraskende bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.