harryocean Startet 14.April.2017 Link til dette innlegget Startet 14.April.2017 I min seilbåt sitter en Volvo Penta 2001 med SB-120 drev fra 1985, saltvannskjølt. Den ble vinterkonservert høsten 2016 med ny olje og påfyll (termostat ut) av frostvæske (kjøpt hos Lasa). Så alt skulle være i orden. Hvert år starter den forbausende lett om våren. Men ikke i år. Motoren tørner ikke. Man kan bruke en sveiv for å dra i gang motoren, men den er umulig å tørne. Det jeg har forsøkt så langt er å ta ut dysen (brennstoffventilen), og det så ikke ut til å være noe væske i cylinderen. Har forsøkt å spray ned i cylinderen med WD-40 (nå stått i 48 timer) men det hjelper ikke. Er det noen som kan gi med noe informasjon om hva som evt kan være feil, hva jeg bør sjekke videre i motoren. Den er jo fra 1985 så det er jo ikke lønnsomt å sende den til verksted, så jeg vil forsøke så langt jeg kan å reparere den selv. Legger ved noen bilder. Båten ligger i Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.