PiperBill Startet 15.April.2017 Link til dette innlegget Startet 15.April.2017 .... Well almost :-) Planen var å bli ferdig med vårpuss I går slik at vi kunne slappe litt av i resten av påsken. Men værgudene ville det annerledes. Da vi skulle ha på bunnstoff i går så var det overskyet og ikke mer en 2 pluss grader. Til og med litt snø i lufta men det snødde ikke akkurat. Vi skrapte og børstet alt ferdig og satt på maskeringsteip og håpet på at solen kunne titte fram slik det var meldt på YR. Men neida, det fortsatte med surt og kaldt. Til slutt så sa jeg «Vi smøre på bunntoffet og blir ferdig med det» og mot alle anbefalingene som jeg hadde googlet frem og mot bruksanvisningen på boksen så gjorde vi jobben. På boksen sto det «Bør ikke påføres under 5 grader». Men jeg ser forskjellen mellom "bør ikke" og "må ikke" :) Jeg tror det gikk bra. Skal nedover på mandag for å se etter (1 times kjøring) men selv i går så hadde stoffet begynte og tørker godt etter et par timer. Ship ahoy! :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
LM 605 Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Har gjort dette selv i samme temp som du nevner., mange ganger. Aldri merket noe problem der. Bunnstoffet tørker jo veldig hurtig , nesten uansett temperatur i luften. Sitér dette innlegget Link to post
KennethStrand Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Tror nok det går bra ja. Har selv smurt i snøvær og det holdt fint til neste gang båten skulle på land. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Går så fint at, sto med varmepistol for å få tørk for noen år siden:-) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Gjorde det ifjor. Var så kaldt at jeg nesten ikke fikk den på. Men det tørket til dagen etter. Hadde oppe båten en liten tur her om dagen, og den var veldig lite slitt, på tross av 400 timer. Skal opp litt senere men da blir det bare flekking Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 16.April.2017 Link til dette innlegget Svart 16.April.2017 Det er ofte en god ide å varme boksen på forhånd når man skal male/stoffe i kaldt vær. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.