Audun V Startet 15.April.2017 Link til dette innlegget Startet 15.April.2017 Eg har ein sleipner SP75 baugthruster med joystick som er ca 10 år gammal. I forrige sesong merket eg at den drar litt sakte av og til, av og til kun til eine sida. Denne sesongen starta den med såvidt å snurre. Eg har hatt av deksel, spenning inn på motor er 13,5 v. Nå snurrer den ikkje i det heile men eg høyrer releet slår inn, dog litt tregt av og til. Det er separat batteri til denne så strøm er det rikeleg av. Da er spørsmålet? Rele eller børster? Reknar ikkje med det er andre alternativ. Trenger kvalifiserte råd ikkje synsing. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Plukk ut motoren og blås rent for børstestøv. Sjekk at børstene beveger seg fritt i holderne. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 15.April.2017 Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 Og rengjør kommutatoren slik at strømmen ikke broer over. Se tråden bygging av Hulda. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 16.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2017 Takk for svar. er rele,a eit problem på desse? vil ikkje det gi samme symptom? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.April.2017 Link til dette innlegget Svart 16.April.2017 Les her: https://baatplassen.no/i/topic/115594-byggingen-av-hulda-på-oppfordring/?page=12 Sitér dette innlegget Link to post
Jens Svart 16.April.2017 Link til dette innlegget Svart 16.April.2017 Jeg hadde det samme en gang, skrudde ut hele dritten. Tok den med på jobben og fant ut at bla. kontaktene på hovedstrømmen relé var slitne. Disse fila jeg ned, fordi de var brent. Rengjorde alt, sjekke børster og kommutator. Etter det har den godt greit. Hvis du har skrudd lite ville jeg fått den ut og levert den på et verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 16.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2017 Flott, takk for detaljert info Hulda. demonterer greia og tar den med heim ved neste tur. Jens: Eg er Elektriker så skal nok få dette isammen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.