dieselfan Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 (redigert) Leit at forhandleren bestiller inn bensinpumpe uten å ha kjørt diagnose på E-Tec'n for da ville diagnosen fortalt forhandleren at det var dysene som var kaputt.... Bensinfilter m/vannutskiller ferdig montert i båten 800kr.... 2 nye dyser pga vann i bensinen 6000kr Jeg har ikke BI så jeg kan ikke se hva som lønner seg... Redigert 24.April.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
chrisrik Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 vanskelig regnestykke dieselfan, vet jo ikke sannsynligheten for vann i bensinen.. Men tar man inn evt konsekvens ved vann i bensin, på havet, tror jeg ikke vi trenger å fortsette utregningen. Dog noe usikker på effekten av disse filtrene nå med økende mengde bio...? Da skilles ikke vannet ut, men blir mer grumsete.. Det fikser vel ikke vannutskillern? Men pro bio sier at da vil motoren bare få litt lavere effekt... Og ikke sprengt motor...? Kanskje litt OT... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post Share on other sites More sharing options...
Tobiasitårnet Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 LM 605 skrev On 23.04.2017 at 21.57: For noe tøv ! Sjekk Finn. Stadig vekk er det japanere med vann i olja, defekt topp osv. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 ...og hvor mange av disse har disse problemene fordi eieren en sofagris som sitter og skriver innlegg om at hans anoder holder i 10år i stedet for å bytte anoder når man bør... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
*JD Svart 29.April.2017 Del på Facebook Svart 29.April.2017 On 23/04/2017 at 9:51 PM, Tobiasitårnet said: Japanerne koroderer i stykker, smuldrer opp. Anoder er viktig på alle motorer. Hvis man blander aluminium annoder med zink anoder kan det vare ugunstig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Code0 Svart 29.April.2017 Del på Facebook Svart 29.April.2017 (redigert) Har en 115 hk E-tec som vel er 5-6 år gammel. Da jeg har få driftstimer pr sommer tror jeg den er gunstig økonomisk for meg. Robust, driftsikker, lange serviceintervaller, med dyrerre i drift på bensin og 2-t olje. Krever godt batteri for å starte, ellers ingen problemer så langt. Og det er deilig at greiene virker, sommeren er kort... Redigert 29.April.2017 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 29.April.2017 Del på Facebook Svart 29.April.2017 E-Tec er ikke noe dyrere i drift i forhold til en 4T motor, på sakte fart er den faktisk billigere. På standard modus (olje) kan du bruke alle typer TCW3 oljer, og da er ikke oljekostnaden så stor. Å bruke rådyr XD100 olje er bortkastede penger i standard olje konfigurasjonen. XD 100 oljen er kun påkrevet hvis forhandler justerer motoren inn på lavere oljeforbruk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.