Jump to content

Skal jeg velge 2 takt E tech eller 4 takt japaner?


storebro 34 fly

Recommended Posts

Leit at forhandleren bestiller inn bensinpumpe uten å ha kjørt diagnose på E-Tec'n for da ville diagnosen fortalt forhandleren at det var dysene som var kaputt.... 

 

Bensinfilter m/vannutskiller ferdig montert i båten 800kr....  2 nye dyser pga vann i bensinen 6000kr  Jeg har ikke BI så jeg kan ikke se hva som lønner seg...

Redigert av dieselfan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

vanskelig regnestykke dieselfan, vet jo ikke sannsynligheten for vann i bensinen..

 

Men tar man inn evt konsekvens ved vann i bensin, på havet, tror jeg ikke vi trenger å fortsette utregningen.

 

Dog noe usikker på effekten av disse filtrene nå med økende mengde bio...? Da skilles ikke vannet ut, men blir mer grumsete.. Det fikser vel ikke vannutskillern? Men pro bio sier at da vil motoren bare få litt lavere effekt... Og ikke sprengt motor...? Kanskje litt OT...

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Har en 115 hk E-tec som vel er 5-6 år gammel. Da jeg har få driftstimer pr sommer tror jeg den er gunstig økonomisk for meg. Robust, driftsikker, lange serviceintervaller, med dyrerre i drift på bensin og 2-t olje. Krever godt batteri for å starte, ellers ingen problemer så langt. Og det er deilig at greiene virker, sommeren er kort...

Redigert av Code0 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

E-Tec er ikke noe dyrere i drift i forhold til en 4T motor, på sakte fart er den faktisk billigere. På standard modus (olje) kan du bruke alle typer TCW3 oljer, og da er ikke oljekostnaden så stor. Å bruke rådyr XD100 olje er bortkastede penger i standard olje konfigurasjonen.

 

XD 100 oljen er kun påkrevet hvis forhandler justerer motoren inn på lavere oljeforbruk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...