Jump to content

Sollux 24 AC Fartspotensiale?


PålD

Recommended Posts

Har kommet over en Sollux 24AC 1988, det sitter en bedford rekke 6 i den på 100hk, propellen er for liten sier den tidligere eieren, den merker ingen motstand... hva er realistisk fartspotensiale med en slik motor med riktig propell? Jeg har nå kjøpt den, men den står fortsatt på land, frem til jeg får satt den ut til sommeren :) vurderer ny propell. Den gjør visst 10 knop nå. 

Redigert av PålD (see edit history)
Link to post
Share on other sites

se der ja :)
med 100hk så i teorien skal du klare over 20knop !! at man har rett propell osv
selv er jeg oppvokst med en 83 sollux 24 uten AC, hvor vi hadde en mercedes 2.2 diesel på ca 60hk. denne marsja vi fint på 12 13 knop med, :) med et effekt uttak på rundt 50hk

og 17 på full gass. 3500 + rpm
det skal sies at vi hadde den orginale trimflapsen, den er helt klart et must !! men vi hadde å et propell anlegg som var større enn størst. 20" nogva 3 blader vribar propell. 32mm propell aksling
skal å sies at denne båten er det kunn 2 av i norge,da den er bygd om til lukket båt :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...