Jump to content

Lowrance Hook3x....er dette el mag støy ??

Guest Balder..

Recommended Posts

Guest Balder..

Så din/dine ekkolodd har slike visinger ??

De vi ellers bruker...4-5 andre...viser "hele" bilder såfremt noe annet ikke velges.

Dette hopper mellom det bilder i foregående viser og helt svarthvite bilder helt uten mening.

Om det derimot kobles opp mot ett frittstående batteri som ikke er tillkoblet noe annet utstyr viser det bilder som det skal...som vedlagte bilder her.

20170416_211456.png

20170416_211421.png

Redigert av Balder.. (see edit history)

Tja.. Om jeg fremprovoserer ekkoloddet, så får jeg nok slike visninger. Men jeg liker å ha ekkoloddet optimalt innstilt for å gi den visningen på skjermen som gir meg mest mulig rett informasjon. Jeg har for eksempel ikke ekkoloddet innstilt på 80 meter når det knapt er over 20 meter dypt, er ikke så lett å sjå fisk på ekkoloddet da.

Jeg har ett spørsmål, får du disse forstyrrelsene når du kjører kun det ene loddet? Du har to ekkolodd og da må du ikke bruke samme frekvens, da får du interferrens i mellom de, kjører du den ene på 83 khz så må det andre stå på for eks 200 khz, dette for å unngå problemer.

Du må også huske på at frekvenser under 100 khz er mye mere utsatt for støy i fra luftbobler under båten, ( rulling, stamping i motsjø og ved bakking).

Redigert av Verado (see edit history)
Guest Balder..

Verado...Det andre ekkoloddet har 455/800 å dette har 83/200 så det skulle vel gå ?

Begge ekkolodd står på samtidig men bare dette som fjusker, har 2st fordi det andre oftest står med kartbilde fremme.

Det står innstillt på "auto" på dybden (ja det kan også stilles manuelt) så det skulle normalt styre seg selv, men det spiller ingen rolle, det hopper fra den ene visingen etter den andre med sekunders mellomrom uten att noe røres.

Skjærmen deles opp i alt fra 2-4 "bilderuter" i lengderettning men også i forskjellige høyder på skjærmen med jevne/ujevne mellomrom....er jo ikke akkurat romfart å stille inn dette.

Noen av oss er godt utrustet, ser ut fra ett par bilder uten mer om å men att en annen person er totalt inkompetent....godt min treskalle er av hardtre så det tåler en trøkk:wink: (kan ses på you tube hvordan dette skal fungere/se ut)

Guest Balder..

Da en av mine hobbyer er dorging trodde jeg først att det var autopiloten som ble montert som forstyrret på noe vis men det ble etterhvert avskrevet.

Hmmm, slo ikke av plotteren da jeg måtte følge med på og kontrolere "sporet" etter autopiloten....det skal jeg prøve, skal se på det til helgen og se om jeg finner en god forklaring, gir beskjed om årsak finnes så det kan lagres i det hjørnet av hodet som står for læring og erfaring?

20170416_121040.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...