Alfonzo Startet 16.April.2017 Del på Facebook Startet 16.April.2017 Nå gir jeg opp å søke etter dette temaet. Spørsmålet er om det er noen her som vet rekkefølgen på ventil justering på bukh dv36/48? Står ingen rekkefølge i verksted hånboken på motoren,bare at de skal justeres med stempel på topp. Greit nok det,men rønken syn har ikke jeg. Og dysene gidder jeg ikke ta ut bare for å sjekke om stempel er på topp. Dette er jo viktig at blir gjort i riktig rekkefølge for at det skal bli rett. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 17.April.2017 Del på Facebook Svart 17.April.2017 Rekkefølgen er ikke nøye så lenge du husker å justere alle. Nå kjenner jeg ikke til denne motoren spesielt, men jeg regner med det er underliggende kam og støtstenger. Ventilene justeres når du har slakk i støtstengene og er ikke til å ta feil av når du først får åpnet toppdekselet og begynt med bladføleren. Du turner da motoren til "litt forbi" der vippearmen til ventilen du skal justere ikke lenger er i spenn. At stemplene står i topp er ikke viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 17.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2017 Joda grei nok metode det,men trenger ikke nødvendigvis ikke bli rett. Disse motorene er veldig nøye på ventil åpning.Blir de ørlite for trange så går dem ikke som de skal. Derfor det har vært greit å vite rekkefølgen på dette. Kan jo gå etter den gammle teoirin om at når syl1 veksler,så juster den som er lengst vekk osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.