Jump to content

ventil justering bukh dv36/48?


Alfonzo

Recommended Posts

Nå gir jeg opp å søke etter dette temaet.

Spørsmålet er om det er noen her som vet rekkefølgen på ventil justering på bukh dv36/48? Står ingen rekkefølge i verksted hånboken på motoren,bare at de skal justeres med stempel på topp. Greit nok det,men rønken syn har ikke jeg. Og dysene gidder jeg ikke ta ut bare for å sjekke om stempel er på topp. Dette er jo viktig at blir gjort i riktig rekkefølge for at det skal bli rett.

Link to post
Share on other sites

Rekkefølgen er ikke nøye så lenge du husker å justere alle. Nå kjenner jeg ikke til denne motoren spesielt, men jeg regner med det er underliggende kam og støtstenger. Ventilene justeres når du har slakk i støtstengene og er ikke til å ta feil av når du først får åpnet toppdekselet og begynt med bladføleren. Du turner da motoren til "litt forbi" der vippearmen til ventilen du skal justere ikke lenger er i spenn. At stemplene står i topp er ikke viktig.

Link to post
Share on other sites

Joda grei nok metode det,men trenger ikke nødvendigvis ikke bli rett. Disse motorene er veldig nøye på ventil åpning.Blir de ørlite for trange så går dem ikke som de skal.

Derfor det har vært greit å vite rekkefølgen på dette.

Kan jo gå etter den gammle teoirin om at når syl1 veksler,så juster den som er lengst vekk osv..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...