Kjellg Startet 17.April.2017 Link til dette innlegget Startet 17.April.2017 Oppdaget plutselig at jeg hadde en sprekk framme like ved truster. Mulig den har vært der siden jeg kjøpte båten for 1 år siden, men oppdaget den ikke før nå. Det er dobbelt skrog akkurat der og jeg har hatt kamera innenfor uten å se noen skader der. Skjønner ikke helt hvordan den har kommet. Kan det være belastning av truster eller bare dårlig arbeid under støping? Ser ut som om sprekken har lyst til å fortsette så jeg må vel få den stoppet på en eller annen måte. Borre et lite hull nederst for å stoppe den? Båten en en NB 820 Combi. Litt trangt å komme til, men en Dremel skulle vel gjøre susen for å pusse ned. Hva mener dere skal til for å reparere denne? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 med dobblet skrog - mener du da at sprekken kun er i inlineren som er en del av innredningen? Eller er det dobbeltskrog med skum/distansemateriale mellom? Det har betydning for alvorlighetsgraden i skaden :-) Avi bildet kan det se ut som om det er innstøpingen av innredningen som har løsnet. Men kanskje du kan legge ut bilder som viser litt mer av "omgivelsene" til sprekken (!)? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 17.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 (redigert) Innerliner ja. Kan ta flere bilder i morgen, men det er en skillevegg som jeg tror er støpt fast. Er en sittepute oppå og når man er 90kg så er det jo litt belastning. Ingenting mellom innerliner og ytterskrog. Hadde kamera innenfor og det er en åpning på ca1 cm der redigert. kjører bort nå og tar bilder Redigert 17.April.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 da er det ikke så farlig nei :-) Ser for meg ut som om det er innfestingen av skilleveggens om slipper her. Da er det vel å kutte bort det løse, slipe ned rundt for vedheft og støpe på. Mange spesialister på det her inne :-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 (redigert) Sikker på at dette har sprukket opp? Klarer ikke å se brutte fibre på bildet, kan det være at dette bare er kanten på innerlineren? Om du kan stikke et kredittkort/plekter e.l. under kanten så har det vel sprukket opp. Redigert 17.April.2017 av Thostr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 17.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Første bildet er med sittepute på plass. Der jeg bruker å sitte. Bilde 2 er puta borte men sprekken er nede hvor trusteren sitter, helt til venstre i hullet. Bilde 3,4 og 5 er tatt innefra mellom skrogene. Som det sies av dere og sånn som jeg ser det så er dette en skillevegg som bare er limt fast. Om dere ser på bilde 2, så stakk jeg kameraet inn helt i framkant på luka til venstre, der det grønne vises. Jeg klarer heller ikke å se noen brutte fibre. Hva anbefaler dere for å fikse denne? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 17.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 (redigert) Thostr skrev 29 minutes ago: Sikker på at dette har sprukket opp? Klarer ikke å se brutte fibre på bildet, kan det være at dette bare er kanten på innerlineren? Om du kan stikke et kredittkort/plekter e.l. under kanten så har det vel sprukket opp. Nope, bare jeg som er "newbie" :) klarte å få en papirbit langt inn Redigert 17.April.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Jeg vil anta at det er på grunn av dårlig grunn arbeide før det blei støpt der så du bør nok pusse vekk det som er løst og da vil du nok se at de har støpt rett på flate som ikke er slipt og rengjort ordentlig så hvis du sliper og gjør rent med aceton og støper over med et par lag 450 duk vil det sikkert ikke komme tilbake. Lykke til. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Kjellg Svart 17.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Vrod skrev 6 minutes ago: Jeg vil anta at det er på grunn av dårlig grunn arbeide før det blei støpt der så du bør nok pusse vekk det som er løst og da vil du nok se at de har støpt rett på flate som ikke er slipt og rengjort ordentlig så hvis du sliper og gjør rent med aceton og støper over med et par lag 450 duk vil det sikkert ikke komme tilbake. Lykke til. Takker. Polyester eller epoxy? Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Jeg ville brukt polyester. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Kjellg Svart 17.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Vrod skrev 12 minutes ago: Jeg ville brukt polyester. Takk skal du ha for hjelpa. Da blir det ut og kjøpe polyester og duk i morgen :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.