Jump to content

Raymarine c120, 2 knekte pinner på radartilkoblingen, kan det repareres?

tomsunds

Recommended Posts

Det er mulig å bytte kortet som tilkoblingen sitter på - det var mulig å få tak i nye for ett år siden, men de kostet rundt 4.500 + frakt.

(Brukte har vi solgt for 2.800,-, usikker på om vi har flere inne)

Det er mulig å bytte tilkoblingen, men hele kontaktblokka er støpt sammen med alle kontaktene så den operasjonen tar litt tid og da har det vært kostnadsmessig gunstigere å bytte hele kortet . 

Eg har reparert det samme på ein anna radar eg hadde. Hugsar ikkje om det var furuno eller jrc. Koblingen gikk rundt litt i huset på plotter når kabelen skulle frakobles, så fleire pinnar knakk laus frå printkortet. Eg fann ein passande einledar kabel og erstatta dei knekte pinnane.  Om eg hugsar rett så måtte eg lodde laus alle pin for å reingjere printkortet, og for å komme til å lodde på plass igjen pinnar i passande rekkefølge.  

Det fungerte utmerket, men er sjølvsagt ikkje noko løysing eit firma kan gjer for betalande kundar.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

On 4/18/2017 at 11:38 AM, tomsunds said:

Kunne du ha sjekket Ørjans?

(Totalpris med kort og jobb)

Jeg vet ikke om jeg kommer til å koste på rep av den, hvis det blir for dyrt.

Mulig  jeg investerer i ny en, med touch skjerm ... (er litt gadget freak :) )

Havner på 3.800 med jobb, vet ikke hvor du holder til men så kommer en evt. frakt til/fra Kristiansand i tillegg.

Om du tenker oppgradere, vær obs på at radaren du har ikke kan kobles opp mot de nye plotterne til Raymarine.

Raymarine hadde også en bra priset innbyttekampanje i fjor, men vet ikke om de kommer til å gjenta det i år også.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...