Chrisa Startet 17.April.2017 Del på Facebook Startet 17.April.2017 Hvor i Norge får jeg tak i fot i syrefast stål (90 grader med låseskrue) som vist på bildet under? Jeg finner denne typen bare på nettbutikker i Danmark og på Ebay. Jeg må ha de fort. Ikke tid tid å vente så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.April.2017 Del på Facebook Svart 17.April.2017 Bordben? Innbiller meg at jula hadde sånne, men har ikke bladd gjennom siden deres i år. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 17.April.2017 Del på Facebook Svart 17.April.2017 Fås kjøpt i de fleste båt butikker vel? I alle fall hos Seasea i Oslo. Seasea link: https://www.seasea.no/dekksutstyr/pulpit-stige/rekke-håndtak-fottrinn/pulpitfot-90 Sitér dette innlegget Link to post
Chrisa Svart 17.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2017 Perfekt! Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 17.April.2017 Del på Facebook Svart 17.April.2017 Bare hyggelig å kunne hjelpe. Finner som regel allltid det jeg trenger hos Seasea i Oslo. Så handler mye der. Når jeg skal handle for noen båtlapper og har lyst til å spare litt så drar jeg til Seasea i Strømstad og shopper. Når jeg har med meg samboeren så kan jeg handlle med meg varer for inntil 12000 kr om vi overnatter i Sverige. (6000 kr pr pers). Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 17.April.2017 Del på Facebook Svart 17.April.2017 Har du regnet på hva en gjennomsnittlig prisforskjell blir - SeaSea er jo et svensk firma i Norge også, er det ikke det? Forskjellen dekker drivstoffutgiftene, i det minste? Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
The Saint Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 Har egentlig ikke regnet på pris forskjellen. Men veldig ofte så har Seasea i Norge og Sverige forskjellige tilbud. Så det som er på tilbud i Sverige er ofte ikke på tilbud i norge og vice versa. Men krone kurs forskjellen utgjør jo også litt når man skal handle for noen båt lapper. Siden jeg også både røyker og drikker alkohol så tjener jeg på turene alt i alt. Dette til tross for at jeg regner med en hotell overnatting. Nå må jeg nevne at det ikke er langt til Sandefjord fra der jeg bor. Siden jeg er Color club medlem så er ferje biletten gratis. Så går ikke mye drivstoff. Desuten blir min bedre halvdel meget fort lei når jeg skal se på "alt" i båt butikker i Norge. Når vi er i Sverige så går det av en eller annen grunn bedre rett og slett fordi hun er i mere "ferie" modus. Så for min del er det en vinn, vinn situasjon. Blid samboer, gjør at det er lettere å få tilatelse til å åpne lommeboken for båt ting. Men det er jeg som er sjefen! (Det har jeg fått lov av samboeren min og si). Billig røyk og alkohol. Bare der sparer jeg ca 1500-1700kr. Båt deler jeg kanskje sparer en båt lapp på. Så totalt så sparer jeg ca 2500-2700kr Minus hotell, ca 1000kr, reiseutgifter ca 200kr. Så den totale besparelsen blir ca 1300-1500kr. Men skal jeg reise til Oslo for å handle på Seasea så koster det meg fort 800kr i drivstoff og bompenger. Ikke blir samboeren noe blidere av en oslo tur heller. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 (redigert) Det hotellet i Strømstad er jo kjempe stort mtp. på hvor mange av de "harryhandlere" som som sier de overnatter der hvert døgn??. Redigert 18.April.2017 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
NilsPils Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 Strømstad benyttes flittig her også. Ikke minst SeaSea, men også polet, matvarer . . . Og så benytter jeg meg av poste restante når jeg bestiller på nettet fra utlandet, spesielt fra EU-land. Jeg henter og bringer selv (lovlig . .!) over grensen og slipper norske tilleggsutgifter. Dersom du får varer med posten er det gratis å bruke posthuset i Strømstad som adresse. Dersom varene kommer med en annen befrakter må du bruke Poste Restante AS og betale et lite gebyr. Alt om dette finner du ved å søke på nettet. Kr 6000 pr person gjelder vel med overnatting i båten også? Spørsmået er nok ikke hvor du overnatter, men hvor lenge du har vært ute av Norge . . . . Når vi er 4 stykker i båten kan vi toll- og momsfritt importere for 24 000 kroner (med visse unntak). Det holder som regel med god margin . . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
The Saint Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 Jepp, gjelder uansett bare du er ute av Norge i 24 timer. Men er lurt å faktisk være ute i 24 timer om du skal handle litt. For er kjedelig å bli fratatt varer for flere tusen på grensen fordi Visa kortet ditt har vært brukt i Norge for noen timer siden. Med den grense kontrollen som har blitt nå, så liker i alle fall ikke jeg å ta noen sjanser. Selv så pleier jeg å benytte meg av Rasta hotellet rett ved siden av Nordby shopping senter. Koselig plass med trivelig personale. Hver tiende overnatting er også gratis om du har rabatt kort. (Det får du i resepsjonen på Rasta). Har også benyttet meg av Laholmen Hotell, men synes ikke det er like trivelig der. Det er også noe dyrere. Å handle poste restante fra EU er helt genialt. Siden dette sparer en for en masse avgifter og frakt kostnader. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.