LuckyFalls Startet 18.April.2017 Link til dette innlegget Startet 18.April.2017 Hei. I Påsken opplevde jeg ved noen tilfeller at olje lampen og alarm ble utløst ved kaldstart av motor. Om jeg lot motoren gå litt, så slukket alarmen, men lampen fortsatte å blinke til jeg stoppet motoren. Om jeg da startet opp på nytt, så kom hverken av delene på. Dette skjedde kun om morgenen etter at jeg hadde tiltet ned motor i litt tid i forkant. Gjennom dagen med start stopp gikk det knirkefritt. Noen som vet hva dette kan være forårsaket av? Jeg har også motorlampe blink, men har ikke registrert antall blink til feilkode, men dette kommer og går under kjøring, uavhengig av oljelampen. Kan tilføye at motoren går som den skal, og går ikke i nødmodus. Har sett denne tråden, men fant ingen konklusjon: Alle råd og erfaringer tas imot med takk! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.April.2017 Link til dette innlegget Svart 18.April.2017 oljenivå er sjekket , samt at olja ikke ser ut til å inneholde vann? hvor lenge siden oljeskift? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
LuckyFalls Svart 18.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2017 Oljenivå er sjekket, og oljeskift ble tatt i fjor. Oljen ser ut som at den kommer rett fra kannen, ren og fin. Jeg kjøpte denne motoren montert på en Yamarin 5220 i fjor høst, så jeg har kun 4 dagers erfaring med den, mot ca 35 års erfaring med ymse 2 taktere ;-) Sitér dette innlegget Link to post
*JD Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 har du korrekt olje viskositet? SAE 10w-40? hvis jeg husker riktig har denne motor kun en olje trykk brytter som skal åpne kontakt ved 1 bar. Det er vist ingen transducer. Du kunne ta ut brytteren, inspisere, rengjøre, evt bytte trykk brytteren og se hvis problemen er løst. Det bør ikke vare lav trykk alarm. Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Oljen skal være korrekt ja, men denne alarmen går kun av og til. Jeg mistenker at det kan være at oljen blir litt seig når det er litt kaldt, som i Påsken, for på lunken og varm motor samt oppstart i hagen i helgen, så var det ingen alarm. Forsetter det så får jeg bytte oljetrykk bryter og se deretter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.