MR Swe Startet 18.April.2017 Del på Facebook Startet 18.April.2017 Hei. Jeg trenger nytt startbatteri og sett litt på Optima bluetop. Motorn er en VP TAMD31P 144 HK forbruksbatterie er bly og ladaren er en Waeco Perfect Charge MC1225 instillt på bly, Fant dette på optima BATTERILADER (konstant spenning) 13,8 til 15,0 Volt, 10 Ampere, om lag 12 – 15 timer. VEDLIKEHOLDSLADING 13,2 til 13,8 Volt, maks. 1 Ampere Kan jeg da regne med at dette passer motor og laderen min. Den har vedlikehold ( float ) 13.8 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 Sikkert helt greit, men skal du ha et Optima batteri ville jeg ville heller valgt et Optima Redtop som er et rent startbatteri. Optima Bluetop er et kombinert start/forbruks-batteri. Og redtop er vel litt billigere enn bluetop også. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MR Swe Svart 18.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2017 ok.. Er litt stivt pris på det optima batterierne.. Kansje like bra og ta feks et Sonnøks start batteri Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 Jeg har selv et standard Varta bilbatteri kjøpt i en bilrevesitaforretning på tilbud, og det nærmer seg nok snart 10 år og motoren starter fremdeles på max 2 sekunder! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fantino Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 Godt mulig det går greit med 13.8V men hvis batterilader alltid er koblet til 'haster' vel ikke ladingen veldig. Da kan du iht manualen sette ned absorpsjonsspenning og float fra 14.7/13.8 til 14.4/13.5V. Ser også at laderen din har egen utgang for startbatteriet men det virker som om denne er fast på 13.8V/max 2A. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.