Jump to content

Sikring av anker

ronla

Recommended Posts

Noen som har sett denne typen ankersikring for salg i Norge (eller evt andre typer sikring som låser ankeret til plattformen) ?? Hadde satt stor pris på tips om hvor jeg kan få kjøpt tilsvarende.

01.337.10.jpg

Støtter Faxen. Det er raskere å få løs en karabinkrok enn låsingen vist på bildet når du i siste liten oppdager at en har glemt å løsne ankeret. På vår Ilas-vinsj er det hull til å feste tauet. Tror det holder med ca 15 cm tau, så dette er enkelt å lage til. Har valgt karabinkrok med øye slik at det er mindre sjanse for å miste den.

Hei Faxen og takk for svar,

Jeg har behov for å låse "armen" på ankeret ned mot plattformen for å hindre at finnene på ankeret dunker i plattformen. Tenkte en slik løsning dekket behov for både sikring og posisjonering.

58f670f2d160e_Bilde-Bruceivippebeslag.jpg.a11a0528ed8d348bd673af630ef121e7.jpg

Denne tråden blir litt i forlengelsen av den forrige du har om ankeret. 

Dog, jeg ville brukt en hurtigsjakkel dersom du finner en i grei dimensjon. Karabinkrok brukes jo slik at du ikke vil klare å få sikringstauet/wire etc helt stramt. 

Med en øyebolt nede på badeplattformen så skal dette løse seg greit. 

Dog, det ser ut som at ankertauet er vinklet oppover? 

Isåfall betyr vel kanskje at du må gi litt slakk på ankertauet så du får trukket ankeret helt ned og inn i krybba.. 

fordelen med Bitteliten sin løsning, med teakplank, er at du får bygget det en del opp og om du måler ut rett, vil ankerbladet gå klar av plattformen.