Jomes Startet 19.April.2017 Del på Facebook Startet 19.April.2017 Hei. Jeg har en eldre motor, en 6 sylindret ford saab 2402E. I luftinntaket ved luftfilteret er det endel sot og diverse,,,dette har jeg tenkt å rengjøre skikkelig. I mitt tillfelle har kjøpt en spray som jeg med stor suksess har brukt til min bil. Det jeg lurer på er,,,jeg har jo ikke EGR ventill eller turbo på min motor (trur jeg),,,,Hvordan vil det være å bruke denne rensen da ? Det skal vel ikke gjøre noe tenker jeg ? Noen andre som har prøvd ? Erfaringsmessig er iallefall dette et skikkelig rengjøringsmiddel som sprayes mens motoren går inn i luftinntaket. Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
bellen Svart 19.April.2017 Del på Facebook Svart 19.April.2017 Tja.. Motoren er jo en steinknuser som spiser alt. Det skader nok ikke motoren, men det har heller ingenting for seg å bruke denne sprayen. Bruk heller en fille og tørk av der du kommer til, så får heller resten bere være. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 19.April.2017 Del på Facebook Svart 19.April.2017 Jeg er skeptisk til å spraye løsemiddel inn i en motor, spesielt når den går. Slik jeg tolker bruken av den sprayen du viser til (står en lik boks i kjelleren hos meg) er den beregnet til å rengjøre demonterte deler. Jeg kommer ihvertfall ikke til å spraye det inn i innsuget på min 1,7 cdti motor og la den slurpe i seg all gørra. Den doningen du har er nok mindre var for hva den blir servert, men ei fille med litt av sprayen på, og tørke der man kommer til, er vel det tryggeste? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Jomes Svart 29.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2017 (redigert) Som sagt denne har jeg brukt på dieselmotor i bil med stor suksess :) Nå har jeg brukt den på båtmotoren. Spray i luftinntaket på motor som går, med turtall på ca 2600 mens du sprayer. Spray ca 1 minutt. La så motoren gå på tomgang et par minutter. Så gjenta prosessen til flaska er tom. Etter dette....mindre eksos...roligere motorgang. Kjempefornøyd. Se link.... ikke fra Valvoline, men samme metode . fjerner all sot og avleiringer fra luft innsuget til ventiler...m.m Redigert 29.April.2017 av Jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
index Svart 29.April.2017 Del på Facebook Svart 29.April.2017 Burde ikke være noe problem å bruke denne. Om det hjelper er en helt annen sak, men det ser du jo. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jomes Svart 29.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2017 skinnende rent, mindre eksos, roligere motor :)... Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.