jhh Startet 20.April.2017 Link til dette innlegget Startet 20.April.2017 Har begynt å forberede båtsessongen 2017 og har i den forbindelse et par spørsmål Ang. Min 98 modell Yamaha 50hk Autolube motor som jeg håper noen på forumet kan hjelpe med. - Jeg har en del Aksialslakk på proppel akslingen (ca. 2mm) er det akseptabelt med noe slakk eller bør jeg få overhalt undervannshuset? -Plages med at Power tilten siger ned under bruk, El-motor går som den skal og kan ikke se noe lekasje rundt løftesylindre. Noen som har erfaring med det? Setter pris på om noen har peiling på dette så jeg evt. kan spare med verksted regning om det er noe som lar seg fikse selv. ? Mvh. Jan h Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Noe slakk skal det være ca 1-2 mm. Nøyaktige verdier på hundredeler har nok forhandler. Trim sylinder kan sige om den manuelt betjente senke-ventilen ikke er helt stengt. Sjekk at den er helt stengt. God sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Slakken på motoren din kan du så klart også sammenligne med andres. 1-1,5 mm. Fortsatt god sommer. Sitér dette innlegget Link to post
jhh Svart 20.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Takk for svar! Oljen ser fin ut så da regner jeg med slakken er innenfor normalen, skal få sjekket senke-ventilen hadde vært utrolig greit om det hadde vært så enkel! ? God båt sommer til deg også! ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.