Fjord21DC Startet 20.April.2017 Link til dette innlegget Startet 20.April.2017 (redigert) Skal montere undervannshuset etter et impellerbytte. På Yamahen min er det på undervannshuset et girstag som presses opp (forover) eller ned (revers) mens nøytral er i midtstilling og som skal festes med mutter. Hvordan bør jeg gå frem for å få dette riktig? Bør girhendel på kontrollboks feks stå i revers samtidig som girstaget settes i revers (presses ned). Da er man sikker på at man monterer rett, eller finnes en bedre metode? Har gjort et forsøk nemlig og giring slurer ved girskifte, spesielt i revers. Girstaget er nok ikke helt presist justert, men aner ikke hvordan jeg gjør det.. Tenker at det er lett å feilkoble slik at girstaget står i gir, mens kontrollboks står i nøytral uten at dette egentlig kan sees med det blotte øyet. Jeg husker ikke posisjon på girstaget før demontering av undervannshuset, men vet at girhendel på kontrollboks sto i nøytral.. Hvordan gjør dere det? Redigert 20.April.2017 av Norcem21 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Det beste er nok å sette både hendel og undrevannshus i fri, og så stramme skruen. Hvis du når tak i skruen gjennom hullet da. Gearhendelen har større utslag enn stanga i undervannshuset, derfor er det mye større fare for feil ved å skru fast i gear. Evt kan du stramme nok til at det sitter litt, og så bevege hendel i rett retning for å få skruen midt i hullet for endelig stramming. Da er det greit å rotere propellen litt mens du beveger hendel, slik at ting ikke kommer ut av stilling (lettere å få i gear da). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.