Jump to content

Rep kit til Sabb motor

-Shure-

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor man kan få totalt rep kit...med alle pakninger stempel ringer og andre slite deler....Elektriske gløde plugger o.l

Dette gjelder en 2 sylindret 12hk som er påstått ombyggd til 16 hk (ikke vet jeg)

Sabb er det Ford det?

Er det mulig å øke hestene på disse litt?

Propeller?

Alt for å få den til å gå litt fortere

LOL

-Ikke spar på tnakene karer

Skjønner jo at det er en sabb motor....men leste ett sted om en som hadde en ford-sabb motor

sånn simring til prop aksling bak hvor får vi det da...vet ikke hvilken båt jeg har :blush:

Den motoren du har er en SABB-SABB, dvs den er utviklet og produsert av Sabb. Dette dreier seg om de 1, 2 og 3 cyl motorene.

Senere, når det ble mer spørsmål etter større motorer gikk de over til å kjøpe inn litt forskjellig som ble marinisert av Sabbfabrikken. Da oppstod Ford-Sabb, Iveco-Sabb, Mitsubishi-Sabb og denslags mer eller mindre vellykkede mutanter.

Lykke til med din ekte Sabb, ta vel vare på den og du har en motor som kommer til å gjøre god tjeneste i mange år fremover. Trenger du hjelp med noe av det praktiske, så tror jeg nok at vår glødende Sabbentusiast Walter_S vil kunne svare på det meste - med tilhørende bilder og dokumentasjon.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Hadde en god prat med en kar fra Sabb Motor her i Bergen forrige helg.

Spurte om de leverte motorer til fritidsbåter, eller om det bare var industri etc... de leverte.

Det viser seg at de kun kan levere til båter med fast aksling. Momentet blir for høyt for et hekkaggreg.

De hadde inne 2 stk Nidelv 24 som skulle bytte motor den helgen.

Den motoren du har er en SABB-SABB, dvs den er utviklet og produsert av Sabb. Dette dreier seg om

Lykke til med din ekte Sabb.Trenger du hjelp med noe av det praktiske, så tror jeg nok at vår glødende Sabbentusiast Walter_S vil kunne svare på det meste 

<{POST_SNAPBACK}>

Hvem er denne walter_s og hvor finner jeg han.... det virker no som om du kan endel du og

Hvem er denne walter_s og hvor finner jeg han.... det virker no som om du kan endel du og

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Shure,

Jeg ser av datoen at du er forholdsvis fersk her på baatplassen, ja jeg ser det forresten også av den unødvendige kommentaren din til 'outbreak' . . . .

Walter S er en av grunnpillarene på baatplassen og hvis du f.eks søker på 'sabb' så vil du finne en lang rekke med innlegg som han opp gjennom årene har skrevet og illustrert med foto. Han har vist jobber som han har gjort på sine sabber, på en helt forbilledlig måte. Der har både jeg og mange andre lært en hel del. Jeg er sikker på at du også kan ha nytte av hans sabberfaringer og stiller du konkrete spørsmål så får du sikkert svar i løpet av rimelig tid.

Lykke til med Sabben - men som sagt: bruk litt mer tid på å lese hva andre har skrevet så lærer du både om sabb og om omgangsformene på baatplassen . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

ja.hei du...som sagt det var ikke meningen å være uhøffelig eller noe...det er bare det at visst jeg går inn på ett tema som en annen har skrevet..f.eks om laterner eller noe...å så handler halv parten av innleggene om andre ting...så blir det tungvint å finne frem...mener det ville blitt lettere visst det da hadde vært en egen sånn chatte kanal eller noe...ikke det at det gjør noe egentlig....men men jeg leser og leser, har satt å lest de to tre siste dagene før og etter jobb...men har ikke sett at det er mulig å søke..så takk for det, nå blir det litt lettere å finne emner av interesse...litt mye å bla igjennom her...takker skiper