Jump to content

Sprayhood til Hero 101, tips til rimelige kalesjemakere

Seiza

Recommended Posts

Erik skrev 8 minutes ago:

Hva er egentlig fornuftig pris på en Sprayhood nå om dagen? Venter selv på tilbud, så hadde vært kjekt å ha noe å sammenligne med når det kommer.

Skal ha ny lazybag også, og der har jeg budsjetert med ca 10 000-, er ikke det ett greit utgangspunkt?

Pris varierer med størrelse, materialvalg osv. Det finnes ingen entydig fasit.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Popeye70 skrev for 14 timer siden:

Pris varierer med størrelse, materialvalg osv. Det finnes ingen entydig fasit.

Med utgangspunkt god (best) kvalitet og liten båt (31 fot) , bør man havne nærmest10 000,- eller 30 000,- eller ett sted midt i mellom ?

Euklid skrev for 12 timer siden:

Seil til Sør-Afrika, så kan du få med et nytt storseil også for samme prisen.

Tørr ikke :blush:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Takker for mange svar!

Virker som de fleste kalesjemakere har hendene fulle for tiden, eneste som er fri for øyeblikket er Thoresen i Tønsberg. Skal innom der i morgen.

Og ellers ja, båten er støpt på Storsand. Tror min er den siste som er støpt der, en litt annen utgave av 101, et par fot lengre og større rigg etc.

Sør-Afrika får bli litt senere :P

Jeg havnet på oppimot 50k for alt nytt og syrefaste bøyler på min Bavaria 38 Ocean i fjor. Det var med kapell och annat, og da kom Rolf over og tok mål, bøyde til rør og laget mal i plast på stedet i samråd med meg, da jeg ville ha en annen design enn originalt. Så det ligger nok rundt omkring der. Kan legge til at jeg ga 25k i 2010 for kun aktre del med syrefaste bøyler til en Bavaria 42C fra samme leverandør.

Redigert av Frehau (see edit history)

www.leahnis.net

Eureka skrev 24 minutes ago:

? å fytti katta... jeg er glad det fulgte med en strøken cockpitkalesje til Comforten min. 

54 tusen er jo halvparten av en ny D1-motor inklusiv montering..

Men det ville sett veldig rart ut med en D1 over cockpit som beskyttelse mot regn og sol. Ikke ville det vært spesielt fornuftig med så mye vekt høyt oppe i en seilbåt heller...  :giggle:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...