Ask Startet 22.April.2017 Link til dette innlegget Startet 22.April.2017 Hei Ankervinsjen vår tok kvelden i fjor. Vinsjen var på 1000 w. No har eg kjøpt ein ubrukt 1500 w ankervinsj på finn. Den gamle ankervinsjen har vore sterk nok i alle situasjonar, og då me har vore på langtur er vinsjen mykje brukt. Grunnen til at det blei ein vinsj på 1500 watt var at me sparar 10 lappar, og vinsjen ser ut til å passa sånn nokolunde greit. Større motor brukar meir straum. Eg har lite lyst til å skifta kablar, men må eg så må eg. Vinsjen vil jo maks bli brukt 2-3 minutt om gangen, så det er kanskje begrensa kor varme kablane kan bli om det går for stor straum gjennom dei? Dersom eg behaldar same automatsikringa, vil det gå fint? Sikringa er sikkert dimensjonert for den gamle vinsjen, og dermed òg for kablane? Eller er det slik at større motor alltid vil bruka større straum, og dermed krevja større sikring? Kor får eg eventuelt kjøpt ny automatsikring? Båten er nokre timar frå der eg er, så eg har ikkje fått målt diameter og lengde på kablane. Eventuelt kan eg parallellkopla dei to eksisterande kablane, og strekka ein ny og tjukkare kabel til den eine polariteten? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 (redigert) Formel för att beräkna kabelns area: 0,0167 × L × I / ∆U = A Förklaring till formeln: 0,0167 är motståndsfaktorn (resistansen) i kopparkabel vid 27º C (är fördubblad vid 258º C). L = kabellängden i meter, plus- och minusledningen tillsammans (dvs längden från batteri till förbruknings stället × 2). I = strömförbrukningen i ampere (A). ∆U = tillåtet spänningsfall i volt (V) för respektive förbrukare. A = Arean på kabeln i mm2. Exempel 1: En VHF-radio, 4 m från batteriet, dvs 8 m ledning, med 5 A strömförbrukning och 0,3 V tillåtet spänningsfall. Beräkning: 0,0167 × 8 × 5 / 0,3 = 2,23 mm2 Välj närmaste grövre dimension, dvs 2,5 mm². Exempel 2: Ankarspel 6 m från batteriet, vilket ger 12 m kabel, och med en strömförbrukning på 125 A (1500 W). Tillåtet spänningsfall är 0,8 V. 0,0167 × 12 × 125 / 0,8 = 31 mm2 Välj närmast grövre dimension, dvs 35 mm² eller grövre. Ett spänningsfall på upp till 1 V borde inte vara något problem då motorn går och höjer spänningen när man använder spelet Hälsningar Ove Redigert 22.April.2017 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Ask skriv at større motor bruker meir straum. Eg vil seia det slik at om du har ein større motor, men vel å dra samme ankeret i samme hastighet som før, so bruker ikkje denne større motoren alle kreftene sine, og dermed heller ikkje meir strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 22.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Hei Takk for svar. Eg la til grunn at større motor brukar meir straum, men kanskje er det ikkje slik? Ankar og kjetting blir som før. Om farten er den same, veit eg ikkje enno. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.