Jump to content

Kablar og sikring ved skifte til større ankervinsj?

Ask

Recommended Posts

Hei

Ankervinsjen vår tok kvelden i fjor. Vinsjen var på 1000 w. No har eg kjøpt ein ubrukt 1500 w ankervinsj på finn.

Den gamle ankervinsjen har vore sterk nok i alle situasjonar, og då me har vore på langtur er vinsjen mykje brukt.

Grunnen til at det blei ein vinsj på 1500 watt var at me sparar 10 lappar, og vinsjen ser ut til å passa sånn nokolunde greit.

Større motor brukar meir straum. Eg har lite lyst til å skifta kablar, men må eg så må eg.

Vinsjen vil jo maks bli brukt 2-3 minutt om gangen, så det er kanskje begrensa kor varme kablane kan bli om det går for stor straum gjennom dei?

Dersom eg behaldar same automatsikringa, vil det gå fint? Sikringa er sikkert dimensjonert for den gamle vinsjen, og dermed òg for kablane? Eller er det slik at større motor alltid vil bruka større straum, og dermed krevja større sikring?

Kor får eg eventuelt kjøpt ny automatsikring?

Båten er nokre timar frå der eg er, så eg har ikkje fått målt diameter og lengde på kablane.

Eventuelt kan eg parallellkopla dei to eksisterande kablane, og strekka ein ny og tjukkare kabel til den eine polariteten?

Ask

Formel för att beräkna kabelns area: 0,0167 × L × I / ∆U = A Förklaring till formeln: 0,0167 är motståndsfaktorn (resistansen) i kopparkabel vid 27º C (är fördubblad vid 258º C). L = kabellängden i meter, plus- och minusledningen tillsammans (dvs längden från batteri till förbruknings stället × 2). I = strömförbrukningen i ampere (A). ∆U = tillåtet spänningsfall i volt (V) för respektive förbrukare. A = Arean på kabeln i mm2.
Exempel 1: En VHF-radio, 4 m från batteriet, dvs 8 m ledning, med 5 A strömförbrukning och 0,3 V tillåtet spänningsfall. Beräkning: 0,0167 × 8 × 5 / 0,3 = 2,23 mm2   Välj närmaste grövre dimension, dvs 2,5 mm². Exempel 2: Ankarspel 6 m från batteriet, vilket ger 12 m kabel, och med en strömförbrukning på 125 A (1500 W). Tillåtet spänningsfall är 0,8 V. 0,0167 × 12 × 125 / 0,8 = 31 mm2  Välj närmast grövre dimension, dvs 35 mm² eller grövre. Ett spänningsfall på upp till 1 V borde inte vara något problem då motorn går och höjer spänningen när man använder spelet

Hälsningar Ove

Redigert av Ove T (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...