Jump to content

Hvorfor er Scand 26 hc/cc så billige?

Petter Kjærstad

Recommended Posts

Hva er det som er så ræva? vet at det er bedre sjøbåter siden den er temmelig flat, i motsjø er den litt stutt...

Og ja, at det finnes både bra og dårlige båter som er 30 år pluss skjønner de fleste, en dårlig vedlikeholdt båt er uansett en utfordring?  Scand, Windy, eller Fjord?

For min det så er det mangelen på stikkabin og at den er en ganske liten og smal 26-foter som gjorde at den ble valgt bort når jeg kjøpte Biamen min. Greit nok, bruker ikke stikkabinen i Biamen så mye (annet enn til bagasje noe som for så vidt er kjekt nok det), men uteplassen virker rett og slett litt for smått. Båten hadde vært bedre om de hadde krympet kabinen litt og satt inn fast dobbeltseng for å frigjøre mer uteplass synes jeg. Men klart, det er i forhold til min smak og mine behov. For andre kan den jo selvsagt være midt i blinken. :cheers:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Hadde en hc fra ca -82 m ny VP 191hk og DP.....for en ekvipasje!

2 Dammarksturer og div svensketurer i løpet av de 3 årene jeg hadde den.

Trang som fy å bo i, men meget god i sjøen når jeg lærte å håndtere særegenhetene.

Hadde stor glede av den på såvel aleneturer som med unger, bikkje og sambo.

Måtte vike for noe større etterhvert.

• 1 år senere...

Jeg fikk kjøpt meg en 1997 mod Scand 26 i 2016. Denne har fast aksling og akterkabin med 2 stikkøyer. Hverken før eller etter har jeg sett noen Scand 26 som er så "ny", eller har aksling og ac, til salgs på Finn. Ja, jeg syns jeg fikk veldig mye for pengene, båten har alt man kan tenke seg av utstyr, men har ingen tilsvarende å sammenligne pris med. 

Hva mener dere en slik "ny" Scand 26 er verdt i forhold til de gamle. Det skal sies at denne har en Yanmar på 96HK som er vesentlig mindre en hva som er vanlig på de eldre. 

GH 11 delux, FUN 3, Scand 26,  Flem 340

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...