JackinOslo Startet 22.April.2017 Del på Facebook Startet 22.April.2017 Var så dum å vaske frontvinduet på min Scand 7600 med den grønne siden av en oppvasksvamp (den ru delen) Hadde blitt kalkdannelse eller noe sånn som jeg prøvde å fjerne. Men resultatet ble bare værre, nå har jeg mange sirkelrunde riper, som gjør at det nesten er umulig å se ut, spesielt i motlys, og i skumringen. Direkte farlig å kjøre med kalesjen oppe. Er det noen her som har noe lurt triks for å fikse dette, er det i det hele tatt mulig? Lest om autosol, tannpasta etc, men funker det? Har kjøpt noe fra Mequilar, som heter scratch remover, som er ment for billykter, kan det være noe for meg? Sitér dette innlegget Link to post
*JD Svart 22.April.2017 Del på Facebook Svart 22.April.2017 Ta en sok paa youtube, car headlight repair. Mange detaljert losninger. Test paa en skrap med plexiglass evt. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 22.April.2017 Del på Facebook Svart 22.April.2017 (redigert) Det er jo mange typer akryl, plexiglass er vel egentlig en merkevare, men ettersom det blir riper av en oppvasksvamp, så bør det være grei oppvask (pun intended) å fjerne ripene igjen. Som med alt annet, så får man en blank overflate når alle ujevnheter er borte. Det vil si at du må slipe ned plexiglasset med noe, hva kommer jo an på hvor mye du må slipe vekk. Generelt bør man gå på med svakest mulig middel først, du kan prøve polering på et lite felt, å se om det hjelper. Deretter er det rubbing, og Autosol er jo egentlig en slags grov rubbing, dog ville jeg nok heller gått for en rubbing fra Meguiars, 3M e.l. Ripene forsvinner med rubbing, men det kan være mye arbeid dersom ripene er grove, da kan det lønne seg å vannslipe først, deretter rubbing, deretter polering, deretter forsegling, det blir som polering av bil eller båt, du må få det "blankt", og "slipe" det jevnt igjen. Redigert 22.April.2017 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.April.2017 Del på Facebook Svart 22.April.2017 Siden du har brukt den grove siden av en oppvasksvamp, så antar jeg at ripene allerede er veldig små, men at du har jobbet mye, har vært skikkelig flittig og laget MASSE bittesmå riper. En ripe blir borte av å lage enda mindre riper, så enda mindre, og enda mindre, til slutt er de så små, at de ikke bryter lyset nevneverdig. Da er ikke ripene synlig lenger. Hva brukte du for slags rengjøringsmiddel ? Sitér dette innlegget Link to post
JackinOslo Svart 14.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2017 Har nå gjort som dere anbefalte, rubbet, polert og waxet, ble perfekt! Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 14.Mai.2017 Del på Facebook Svart 14.Mai.2017 Var en gang borti en som brukte Autosol. Han påstod det virket, men selv har jeg ikke prøvd det. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 14.Mai.2017 Del på Facebook Svart 14.Mai.2017 Det absolutt beste for slikt er å kjøpe slipepads som heter Abralon med slipegrad 2000-4000, settes på en dual action maskin og spray med litt vann. Så rubbe med rubbing fra feks Meguiars, Autoglym o.l merkevare med en roterende maskin og legge på en rute forsegling aka Rain X, Nanolotus o.l. Gjort det på min båt og veteranbiler med Lexan ruter. Blir som nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.