Jump to content

Bare 200 aktive som bruker dette forumet???

Lotus

Recommended Posts

Nå har altså denne pollen min om oppdeling av Åpent forum i en Teknisk del og en Åpent Forum del ligget limt i toppen i en uke. Likevel har bare mellom 150 og 200 personer stemt. Omtrent det samme som i andre poller. Er det bare snaue 200 aktive brukere her? Av over 3000 medlemmer? Det var da særdeles dårlig?

Håpet liksom at de som bare er inne her en gang i uka eller så skulle se nytteverdien i å skille ut et eget teknisk forum, siden det tydelig fremgår at 2 av 3 av de aktive brukerene synes noe annet.

Jevnt og trutt har antallet som ønsker oppdeling krøpet opp mot 40%. Der ligger det. Kun bare en og annen slenger har lagt inn sin stemme de siste dagene. Det får meg til å spørre:

Er det bare snaue 200 i kongeriket som bruker dette utmerkede forum?

(å bruke vil si å skrive et innlegg en og annen gang og å kanskje stemme i en og annen poll)

Lotus

Som et apropos til denne tråden, så er det slik angående undersøkelser at en svarprosent på rundt 10 anses for å være normalt. D.v.s. at en forsker som ønsker 100 svar på et spørreskjema (noe han/hun bør ha), må sørge for at ca 1000 gis muligheten for å svare.

Når det gjelder pollen din Lotus så kunne man kanskje forvente en noe høyere svarprosent, da utvalget (alle medlemmene på båtplassen) er interessenter i temaet som du tar opp. Den lave deltakelsen kan således skyldes at mange av formistene her ikke vurderer problemstillingen som relevant i forhold til kvaliteten på forumet. Tror bastard3000 er inne på en vesentlig detalj når han etterlyser muligheten for å avgi en "nøytral" stemme, enten om man kaller den "blank", "vet ikke" etc. Om det ville ha påvirket deltakelsen i den aktuelle pollen det snakkes om her vites ikke, men på generelt grunnlag er dette en fornuftig etterlysning av bastard3000.

PS - lenge siden jeg var i polltråden, og så akkurat at "jeg vet ikke" er et alternativ. Andre forklaringer til den lave responsen enn denne må derfor finnes. På generelt grunnlag er fremdeles bastard3000 sin etterlysning relevant.

Redigert av Fram25 (see edit history)

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

En ting til, i denne utgaven av forumet kan man også se resultatet av avstemming uten og stemme selv.

Ja, at man ikke kan se hvor mange som har klikket på dette alternativet er en svakhet.

Men Poll-funksjonen skal ha gjenneomgått en revisjon i neste utgave av Invision, håper dette er noe av det som er rettet.

(En annen ting er at gjester kan se resultatet... :headbang: )

Deling interesserer meg mindre enn om vi kunne slippe noe av dobbelinformasjonen på sidene ("Nytt emne" og "Ny poll" både oppe og nede). Da fikk vi ihvertfall mer enn de fattige ti linjene med emner. Etter omleggingen føler jeg meg som en DJ når jeg sitter og klikker meg utover i sidene. Nå kan det være at jeg ikke har fått med meg en aller annen finesse, og i så tilfelle er jeg åpen for råd.

Deling interesserer meg mindre enn om vi kunne slippe noe av dobbelinformasjonen på sidene ("Nytt emne" og "Ny poll" både oppe og nede). Da fikk vi ihvertfall mer enn de fattige ti linjene med emner.

Grunnen til at de står både oppe og nede er for at de skal være lettere tilgjengelig.

Det virker sikkert unødvendig når man kun ser 10 emner/innlegg pr side, men man kan vise opptil 50 emner/innlegg pr.side.

Dette velger hver enkelt under Kontrollpanel/Forum-innstillinger.

Laber interesse for denne pollen??

Vel, jeg har stemt selv, men muligens er det flere "forumister" som føler det samme som meg:

Jeg er interessert i mange av de aktuelle BÅT-relaterte trådene og ikke spesielt i "forum-tekniske" poller / tråder etc. Med andre ord: baatplassen.no -forumet funker såpass bra at jeg ikke tar meg tid til (eller mangler interesse) for å lese forumtekniske tråder..... Jeg synes det er mange andre interessante tråder som jeg prioriterer å lese.....

Derfor: Å få svar fra mer enn 100 stk, det tror jeg er et meget bra resultat. Pollen er jo ikke båtrelatert engang :smiley:

(Apropos "mer enn 100": I mitt fagområde er svar fra mer enn 100 stk fra en mulig gruppe på 3.000 UTROLIG bra!)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...