Jump to content

Lagt ut gul bøye på østsida av Værla i Moss obs obs!

Bitteliten

Recommended Posts

Dykka i Værla, langs Feste (mossesiden) i dag og fikk merket et vrak vi kom over. Tror vi fant anker og ankerspill. Dette er trolig fra 1700 tallet og har ikke vært lokalisert før :-) 

dette er nå merket med ei gul teineblåse. Se bilder for posisjon. Er merket med "dykkermerke og mitt navn"

Det er en del båttrafikk i området her, selvom de fleste nok går litt lengre ut,  så jeg bruker forumet her til å si i fra at blåsa er der. Får du den rundt propellen så får vi håpe tauet ryker, for det er bundet godt fast :wink:. Men målet og håpet er at blåsa blir liggende da :yesnod:  

IMG_3473.JPG

IMG_3474.JPG

IMG_3492.PNG

IMG_3493.PNG

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Ikke annet enn at det er et kjent 1700 talls vrak i området her, men vi vet ikke akkurat hvor. 

Jeg tenker også 1800 tall, med mindre det vi fant er ankeret da. De var vel av jern tidligere også?

Må utforske mer. Vraket var ikke dagens "dive purpose"  så vi brukte ikke for mye tid her :-) 

bunnen er mudder. Blir fort grumsete. 

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...