Bitteliten Startet 23.April.2017 Link til dette innlegget Startet 23.April.2017 (redigert) Dykka i Værla, langs Feste (mossesiden) i dag og fikk merket et vrak vi kom over. Tror vi fant anker og ankerspill. Dette er trolig fra 1700 tallet og har ikke vært lokalisert før :-) dette er nå merket med ei gul teineblåse. Se bilder for posisjon. Er merket med "dykkermerke og mitt navn" Det er en del båttrafikk i området her, selvom de fleste nok går litt lengre ut, så jeg bruker forumet her til å si i fra at blåsa er der. Får du den rundt propellen så får vi håpe tauet ryker, for det er bundet godt fast . Men målet og håpet er at blåsa blir liggende da Redigert 23.April.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Utrolig spennende, det må være en våt drøm for en dykker å finne et uoppdaget vrak fra 1700-tallet! Du bør melde ifra til rette myndigheter, vet ikke om det er Riksantikvaren eller noen annen myndighet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Ja dette er stas :-). Har funnet jernbjelker litt lenger nord på samme dyp før. Nå svømte vi tilfeldig rett på dette. Og dette var ikke målet med dykket heller ? Klubben vår tar seg av det formelle :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Dette er jo gøy Bitteliten Men den dateringen, er det noe som gjør at dere tenker 1700 tallet? Med jernbjelker, vinsj, etc. tenker jeg litt senere. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 (redigert) . Redigert 23.April.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 (redigert) Ikke annet enn at det er et kjent 1700 talls vrak i området her, men vi vet ikke akkurat hvor. Jeg tenker også 1800 tall, med mindre det vi fant er ankeret da. De var vel av jern tidligere også? Må utforske mer. Vraket var ikke dagens "dive purpose" så vi brukte ikke for mye tid her :-) bunnen er mudder. Blir fort grumsete. Redigert 23.April.2017 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.