Guest Avmønstret# Startet 24.April.2017 Del på Facebook Startet 24.April.2017 Og nå har det kommet ferdig ingefærdrikke: https://mecindo.no/james-white-organic-ginger-zinger-shot-15-70ml-no?gclid=Cj0KEQjwxPbHBRCdxJLF3qen3dYBEiQAMRyxSxQ-tu8zw-d1MhSmXpbzDzWCz3JO5ATsEeQnfGFEPPcaAusT8P8HAQ Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Det var DYRT . . ! for en egentlig billg urt. Vi lager ofte ingefærte selv av ingefær fra innvandrerbutikk. Skjæres i tynne skiver og trekker i kokende vann. Og så ingefær hører også med til sashimi. Den ingefæren fikser kona også selv. Men mot sjøsyke . . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Midtpinne Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 (redigert) 21 minutes ago, NilsPils said: Det var DYRT . . ! for en egentlig billg urt. Vi lager ofte ingefærte selv av ingefær fra innvandrerbutikk. Skjæres i tynne skiver og trekker i kokende vann. Og så ingefær hører også med til sashimi. Den ingefæren fikser kona også selv. Men mot sjøsyke . . . ? Ingefær funker mot sjøsyke, uten bivirkninger. Hadde krystallsyken for en god del år siden og levde egentlig på ingefær den perioden. Kona skar tynne skiver og lot det trekke i honning en ukes tid eller så, så lagde vi te av det. Nå er det noe vi har fortsatt med, har alltid et norgesglass med ingefærhonning på benken. For meg har det to funksjoner, kona blir ikke sjøsyk så hun drikker det bare for kosens skyld. Redigert 24.April.2017 av Midtpinne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Har også brukt mye ingefær mot kvalme. Kjøper fersk, skjærer i tærninger som går i hvitløspressa og skviser til. Skraper av gugga og lar det hele trekke i hva jeg måtte ha tilgjengelig. Cola er greit, honning og sitron er en vinner osv. Drikker opp og tygger i meg "kjøttet" hvis det ikke er for sterkt. Placebo er jo gjerne sterk, men jeg syns det virker som bare det, og det er forsåvidt godt nok for meg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Mythbusters har testa ut ingefær, og det funka veldig bra. Apropos honning, det funker mot hikke. En t-skje på tunga og det er over. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Pinkvin skrev 52 minutes ago: Har også brukt mye ingefær mot kvalme. Kjøper fersk, skjærer i tærninger som går i hvitløspressa og skviser til. Skraper av gugga og lar det hele trekke i hva jeg måtte ha tilgjengelig. Cola er greit, honning og sitron er en vinner osv. Drikker opp og tygger i meg "kjøttet" hvis det ikke er for sterkt. Placebo er jo gjerne sterk, men jeg syns det virker som bare det, og det er forsåvidt godt nok for meg :-) Som skulle jeg ha skrevet det selv :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Husker når fruen hadde kjøpt ingefærtabletter mot reisesyke når vi var på backpackertur i Afrika. Mange timer i buss på dårlige veier. Tabletten var stor som en gammeldags ti-kroning, og hu stappa den i kjeften og tygde til... (det var ikke tyggepastiller...) Himmel så eg lo... og hu blei dårlige :-D Sitér dette innlegget Link to post
Chiwas Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 Får kjøpt ingefær som man heller rett i koppen i varmt vann også (pulver), veldig godt Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 Ingefærøl har jo vært i handelen lenge, men kanskje ikke konsentrert nok. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 VannTro skrev 36 minutes ago: Ingefærøl har jo vært i handelen lenge, men kanskje ikke konsentrert nok. Jeg og tenkte at det var en lykkelig kombinasjon. Kjøpte en flaske, den ble ikke drukket tom. Kanskje noe av det værste jeg har drukket av flaske noen gang. Faktisk værre enn dengangen jeg skjenket øl i glasset som syretesteren til batteriet hadde stått i, og det var ille ;-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 Hehe....ser den. Jeg spiser Gammelost også jeg :-) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
dennrick Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 Jeg så denne episoden av Mythbusters der de testet Ingefær mot sjøsyke (som visstnok hjalp). Her er en link på Youtube, om enn med litt rare stemmer.. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.