Jump to content

Hvordan best mulig teste komp. på en utenbords totakter motor?

Snusmumrikken

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte nylig en 2001 mod. Mariner 90HK i god stand. Men synes komp. var litt lav på 110 PSI, men den var lik på alle sylindre.

Nå er jeg usikker på om de har testa riktig og har fra før et billig Biltema komp. tester. Tenkte å teste imorgen. Burde jeg da la motoren kjøre på tomgang en stund før jeg tar ut pluggene og tester?

Motor starter alltid på første forsøk (til nå iallefall) med litt choke + idlegas. Så tror nok ikke komp. er farlig lavt. Kan svive i lang tid på tomgang også, så tror det er en god motor, men nysgjerrig da jeg uansett skal bytte propell.

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Christian.T skrev for 2 timer siden:

Motor starter med litt choke + idlegas. 

Prøv å start med full choke og uten idlegass, for raskest start.:thumbsup:

Christian.T skrev 1 time siden:

Hvordan er det med å stramme pluggene igjen? Tenker jeg strammer sånn at de sitter, men ikke mer?

Perfekt. Stramme minst mulig (høyre),  men slik at de aldri løsner.:thumbsup:

Med litt choke, så mener jeg full. Det går jo på nøkkelen.

Starter ila 2-3 sek. Svært lettstartet motor, og har ikke opplevd at den har død ut, ikke selv blitt "sur" på tomgang. Så lover jo godt!

Kan prøve uten idlegas imorgen.

Kan prøve å filme imorra om jeg husker det. Drar ned etter skolen.

Blir spennende å prøve å få montert propell når båtplassen er stolper med tau, har lite lyst på en bådetur... ^^

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...