Snusmumrikken Startet 24.April.2017 Del på Facebook Startet 24.April.2017 Hei! Kjøpte nylig en 2001 mod. Mariner 90HK i god stand. Men synes komp. var litt lav på 110 PSI, men den var lik på alle sylindre. Nå er jeg usikker på om de har testa riktig og har fra før et billig Biltema komp. tester. Tenkte å teste imorgen. Burde jeg da la motoren kjøre på tomgang en stund før jeg tar ut pluggene og tester? Motor starter alltid på første forsøk (til nå iallefall) med litt choke + idlegas. Så tror nok ikke komp. er farlig lavt. Kan svive i lang tid på tomgang også, så tror det er en god motor, men nysgjerrig da jeg uansett skal bytte propell. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Vrod Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Nei du skal ikke starte motoren skru ut alle plugger og test komp ved og skru på komptester og dra så motoren på starteren noen runder og les av. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Snusmumrikken Svart 24.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2017 Okey. Altså kald. Tenker å dra idle-gas spaken til maks, er det riktig? Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Vrod Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Gassspaken så langt at den åpner spjeldet er riktig. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Snusmumrikken Svart 24.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2017 Okey, slik jeg tenkte da. Hvordan er det med å stramme pluggene igjen? Har kun en stor skiftenøkkel tilgjengelig. Tenker jeg strammer sånn at de sitter, men ikke mer? Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Selco Racing Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Christian.T skrev for 2 timer siden: Motor starter med litt choke + idlegas. Prøv å start med full choke og uten idlegass, for raskest start. Christian.T skrev 1 time siden: Hvordan er det med å stramme pluggene igjen? Tenker jeg strammer sånn at de sitter, men ikke mer? Perfekt. Stramme minst mulig (høyre), men slik at de aldri løsner. Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 24.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2017 Med litt choke, så mener jeg full. Det går jo på nøkkelen. Starter ila 2-3 sek. Svært lettstartet motor, og har ikke opplevd at den har død ut, ikke selv blitt "sur" på tomgang. Så lover jo godt! Kan prøve uten idlegas imorgen. Kan prøve å filme imorra om jeg husker det. Drar ned etter skolen. Blir spennende å prøve å få montert propell når båtplassen er stolper med tau, har lite lyst på en bådetur... ^^ Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.