Jump to content

Fram 690 har ikke sinkanoder


Airbag420

Recommended Posts

Hei.

 

Nå er det like før båten skal på vannet, i forbindelsen med det så la jeg merke til at det ikke finnes noen sinkanoder på båten, finnes ikke engang merker /skruehull ???
Båten er fra 80 -tallet  ble kjøpt sent i 2016  så lit usikker på dette med sinkanoder. 
Leser at veldig mange sier at man må ha dette for og forhindre korrosjon så jeg forstår risikoen. men kan denne båten ha en innebygd sinkanode  ?

 

Takk.:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Sinken byttes jo gjerne etter ett par år eller rundt 50% igjen. Så er nok ikke innebygd. Den skal jo ha kontakt med sjøvann. Sitter gjerne på ror og flyndre og har kontakt med stevnlager via patentband. Noen har også sink på Aksel eller bak propellmutter.  Og på trimflaps vist det er montert. Og sink på motoren.  Noen har og ledning fra akselhylse og motor ut til sink.  

Link to post
Share on other sites

Ok. da ute-lokker jeg innebygd sink. 
Men har fortsatt ikke noe montert på båten i dag, synses det er veldig merkelig at ikke noe har blitt noe korrosjon ??
 var innom biltema akkurat og kjøpte en 1 kilo som skal monteres på flyndra.  vuderer og se over kvelden hva våre kjære medlemer sier før jeg monterer denne sinken til helgen.

 

Takk :)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...