Jump to content

Skryt av polering med Meguiars

Napoli

Recommended Posts

Måtte nesten vise resultatet her - båten er her tatt med to runder Meguiars Power Cut Compound #91, to runder med Meguiars One step compund #67 og avsluttet på det nederste bildet med Fusso Coat 12 months. Har brukt en oscillerende poleringsmaskin ( Shinemate Ex610-15 DA) og Rupes grønn pute. Voksen er påført for hånd. Dette resultatet imponerte meg stort!

IMG_20170422_120817481.jpg

IMG_20170422_120836116.jpg

IMG_20170422_122943174.jpg

IMG_20170422_123000891.jpg

IMG_20170422_152548086.jpg

IMG_20170424_095504231_HDR.jpg

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Skroget og bunnen ble nedprioritert i fjor, da var det maskin og ymse innvendig som ble tatt. Jeg tok en rask runde med CS diamond glaze - og det så fint ut i fjor. Men oksideringen kom raskt tilbake. Ligger en egen tråd på det her på forumet. Men - jeg tror det er veldig lenge siden den har sett slik ut som den gjør nå. Bunnen er forøvrig glassblåst - og venter på grunning :)

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Eureka skrev 9 minutes ago:

Betyr det at den der Power cut inneholder en del slipemiddel? 

Power Cut er Meguiars groveste slipemiddel - men fungerer sånn at den starter grovt og blir finere og finere. Den etterlater ingen kjørespor eller swirls. Hadde det vært en vanlig vårpuss, og ikke en ”nå tar jeg den helt ned", ville jeg kun ha brukt Power Cut og en voks. Men one step compound ga en dypere og penere glans.

Må jo flire litt i "barten" når jeg ser hvilken omtale Meguiars får og at det er stadig flere og flere som benytter produktene deres.

Jeg var helt sikkert ikke først, men jeg laget denne tråden i 2007 :smiley:

Endelig en Polish/rub og voks som virker !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Hei jeg bruker Meguiars både på båt og bil!  finnes helt sikkert bedre produkter, men Meguiars er veldig lett å jobbe med gir raskt resultat og lukter godt! Jeg bruker maskin på store flater, men skulle gjerne hatt en mer moderne og mindre ocilerende maskin.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Pure Wax lukter BÅT :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

VannTro skrev for 2 timer siden:

Må jo flire litt i "barten" når jeg ser hvilken omtale Meguiars får og at det er stadig flere og flere som benytter produktene deres.

Jeg var helt sikkert ikke først, men jeg laget denne tråden i 2007 :smiley:

Endelig en Polish/rub og voks som virker !

Det var tråden din som fikk meg til å prøve dette @VannTro. Men resultatet ble vesentlig bedre enn jeg hadde trodd - selv om det krevde mye arbeid.

Billa skrev for 3 timer siden:

Ser veldig bra ut dette Napoli. Noen anelse om hvor bra Fusso Coat motstår UV?

Ser Fusso får strålende omtaler for bruk på bil, men båt er langt mere UV utsatt!!

Jeg tester det for første gang på båt nå. I tillegg har jeg lagt Collinite #845 på den andre siden - så har et lite testforsøk gående. For å oppnå samme perleeffekt som jeg har på bilene med Fusso, måtte jeg legge 3 lag med Fusso, men da rant vannet rett av. Lettere å tørke båten med vannslangen enn med håndkle :) Det skal visstnok være supert på UV beskyttelse ifølge dem som kan noe om sånt...

Redigert av Napoli (see edit history)

Napoli skrev 53 minutes ago:

Det var tråden din som fikk meg til å prøve dette @VannTro. Men resultatet ble vesentlig bedre enn jeg hadde trodd - selv om det krevde mye arbeid.

Jeg tester det for første gang på båt nå. I tillegg har jeg lagt Collinite #845 på den andre siden - så har et lite testforsøk gående. For å oppnå samme perleeffekt som jeg har på bilene med Fusso, måtte jeg legge 3 lag med Fusso, men da rant vannet rett av. Lettere å tørke båten med vannslangen enn med håndkle :) Det skal visstnok være supert på UV beskyttelse ifølge dem som kan noe om sånt...

Napoli, resultatet av Collinite / Fusso ser vi gjerne at du rapporter utover sommeren.

Det er vel kanskje de to av de beste som finnes.

At du må legge tre lag med Fusso skyldes kanskje at den trenger inn i porestrukturen.  

Sushi

Guest Avmønstret#
TB22 skrev 37 minutes ago:

Når du polerer på blått, så ser du det godt.

Polerer du på hvit, ser du isje en dritt. 

Mvh en misunnelig med hvit båt :giggle:

Du må være gææærn. Hvem ønsker en båt som må poleres nidkjært hvert år for å ikke se ut som ei dørmatte? Blå båt er veldig pent, enig i det. Men duverden så stygt det blir når det først er stygt da. Ville tviholdt på den hvite båten jeg ;-) Men nå syns jeg ikke polering er en av de gode sidene med båthold da. 

Billa skrev for 6 timer siden:

Napoli, resultatet av Collinite / Fusso ser vi gjerne at du rapporter utover sommeren.

Det er vel kanskje de to av de beste som finnes.

At du må legge tre lag med Fusso skyldes kanskje at den trenger inn i porestrukturen.  

Jeg skal prøve å få det til - er spent på dette selv også kjenner jeg. Har etterhvert lest mye skryt om begge to - og Fusso på bil har vært helt sinnsykt. Når det gjelder dette med å legge tre lag, så tror jeg du har rett. Jeg antar at det rett og slett skyldes at gelcoat har mer åpne porer enn billakk, og dermed må mettes mer enn lakk.

Joltus skrev for 6 timer siden:

Dette er maskinprodukt? 

Alle produktene over kan brukes både med maskin, og for hånd. Men jeg unner ikke min verste fiende jobben med å polere Nimbusen opp slik jeg gjorde for hånd.... Fusso coat og Collinite er det lettest å legge for hånd.

-morten- skrev for 6 timer siden:

Ok så Fusso Coat er ikke noe polering, men kun et beskyttende lag utenpå, med hydrofobe egenskaper! rekner med man må polere først uansett før man legger dette på!?

Ja, stemmer det, produkttypen heter "last step product". De gir litt glans - men hovedsakelig forsegler de den glansen som er der.

Her er selling pointene til Fusso:

- Ultra hydrophobic - After coated paintwork will be significantly smooth, and after car wash is easier to manage as less water droplets remain on bodywork

- Environmental harm resistance - It will significantly reduce acid rain, exhaust smoke affecting the bodywork

- Scratch Resistant - After coated a hard layer will protect the paint from scratches such as sand and dust

- Color fading resistance - After coated it will be UV protected to prevent color fading from paint

- Super glossiness - It will add an extra gloss layer to your bodywork

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...