Nordkapp-king Startet 25.April.2017 Del på Facebook Startet 25.April.2017 Hadde service på både motor og drev etter fjorårets sesong. Service på drevet inkluderte bl.a. bytte av belger, impeller og naturligvis olje. Når jeg tiltet drevet ned for å kjøre gjennom med ferskvann (teste motoren) merket jeg meg at oljenivået i den innvendige tanken sank relativt kjapt etterpå. I starten tenkte jeg ikke så mye over det da mekaniker hadde gitt beskjed om at jeg nok måtte etterfylle litt etter å ha tatt den i bruk, så jeg sjøsatte båten. Men, dette vedvarte og i dagene etter sjøsetting merket jeg også da vesentlig oljesøl fra drevet i vannet. Ringte mekaniker som hadde hatt service på drevet og han hadde ikke tid til å se på dette de første dagene, men forsikret meg om at dette ikke ville skape noen skader siden drevet uansett var fullt av olje (kunne bare bruke båten mente han). Slo meg ikke til ro med dette (ikke minst pga det store oljeflaket jeg forårsaket) og tok opp igjen båten og satt en bøtte under drevet for å samle opp oljesølet. Når jeg fikk båten på land kunne jeg se en gummislange som sto ut fra drevet. Kontaktet da igjen mekaniker som etterhvert kom og så på dette, og konstaterte at dette var en lufteslange til oljen (og var årsaken til at oljen lakk ut), om dette er korrekt vet ikke jeg. Mekaniker tømte drevet for olje og oppgir at han blåste gjennom med luft. Det var kommet noe vann i oljen (heldigvis lyttet jeg ikke på hans råd og brukte båten "som normalt"). Uansett, mekaniker sa det var en slangeklemme som var borte, og satt på ny. Nå er det ingen oljelekkasje. Jeg var i ferd med å tilgi mekaniker for å ha ødelagt starten på sesongen, og for at jeg måtte trekke opp igjen båten, helt til det nå kom en regning i posten for arbeidet. I regningen spesifiserer han at dette var en slitasjefeil og ikke en reklamasjon. "Slangeklemme på slange inn på drev var borte samt slitasje på slangen" skriver han (jeg kunne ikke se at det var noe skade på slangen). Så til spørsmålet. Jeg er ikke veldig lysten til å betale for noe jeg anser som åpenbar reklamasjon, og vil gjerne ha forumets innspill på om jeg er urimelig her. Dersom denne slangen var festet i skjoldet/båten så var det mekaniker som fjernet denne når han fjernet drevet (ergo han ville da ha måtte sette på en slangeklemme når han satt drevet på igjen). Dersom denne slangen ikke var festet i båten men til et annet sted på drevet, ville jeg forventet at man i det minste fikk beskjed om at dette var noe som måtte utbedres i forbindelse med service. Båten har ikke vært på vannet / i bruk siden service. Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp-king Svart 26.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2017 Oppdatering her. Hadde en prat med mekaniker som var forståelsesfull og krediterte faktura - case closed. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 26.April.2017 Del på Facebook Svart 26.April.2017 Det er bra fornuften seirer på sånt. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.