bjornar.skorpen Startet 25.April.2017 Link til dette innlegget Startet 25.April.2017 Hei. Vi har nettop kjøpt oss en Nordkapp Enduro 500 2004 mod, med Evinrude e-tec 75 hk . Vi fikk ikke med noen dødmannsknapp, og jeg lurte på om man trenger det, eller om den starter uten. Jeg lurte også på hvordan klipsen da evt. ser ut. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 (redigert) På min Evinrude 135DI -2006 var det ingen dødmannsbryter på fjernkontrollen, så jeg kjøpte en løs som jeg plasserte ved styreposisjon på centerkonsollen. Før jeg tok båten i bruk så investerte jeg i en Coastkey som brukes istedet. Fantastisk produkt! For ja, du må bruke "dødmannsknapp"!!!! Redigert 25.April.2017 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
jotto Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Du kan starte uten, men det har du ikke lyst til :) Denne passer: http://www.biltema.no/no/Bat/Sikkerhetsutstyr/Ovrig/Dodmannsgrep-2000032435/ Jeg er forøvrig enig med smiley: trådløs dødmannsknapp er vel verdt investeringen. Selv har jeg Fell Marine sine og er storfornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
bjornar.skorpen Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Ok. Takk for svar. Da får jeg kjøpe en sånn på biltema, og evt. installere en trådløs til neste sesong Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgrynt II Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Styr unna de trådløse. Ihvertfall har coastkey en forsinkelse på 2-3 sek, før den kutter motoren, og faller man overbord i god fart er båten over alle bølgetopper før motoren kutter. Så det er akkurat som med oppblåsbare vester - man ofrer en god slump sikkerhet på comfortens alter, Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Fjordgrynt II skrev for 20 timer siden: Styr unna de trådløse. Ihvertfall har coastkey en forsinkelse på 2-3 sek, før den kutter motoren, og faller man overbord i god fart er båten over alle bølgetopper før motoren kutter. Så det er akkurat som med oppblåsbare vester - man ofrer en god slump sikkerhet på comfortens alter, Jeg har aldri brukt Coastkey, men Fell sin har rundt et sekunds forsinkelse. Ja - jeg har testet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.