Jump to content

Evinrude e-tec 75 hk 2004, kan den kjøres uten dødmanssknapp?

bjornar.skorpen

Recommended Posts

Hei. 

Vi har nettop kjøpt oss en Nordkapp Enduro 500 2004 mod, med Evinrude e-tec 75 hk . Vi fikk ikke med noen dødmannsknapp, og jeg lurte på om man trenger det, eller om den starter uten. Jeg lurte også på hvordan klipsen da evt. ser ut.

På min Evinrude 135DI -2006 var det ingen dødmannsbryter på fjernkontrollen, så jeg kjøpte en løs som jeg plasserte ved styreposisjon på centerkonsollen. Før jeg tok båten i bruk så investerte jeg i en Coastkey som brukes istedet. Fantastisk produkt!

For ja, du må bruke "dødmannsknapp"!!!!

Edited by smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Styr unna de trådløse. Ihvertfall har coastkey en forsinkelse på 2-3 sek, før den kutter motoren, og faller man overbord i god fart er båten over alle bølgetopper før motoren kutter. Så det er akkurat som med oppblåsbare vester - man ofrer en god slump sikkerhet på comfortens alter,

Fjordgrynt II skrev for 20 timer siden:

Styr unna de trådløse. Ihvertfall har coastkey en forsinkelse på 2-3 sek, før den kutter motoren, og faller man overbord i god fart er båten over alle bølgetopper før motoren kutter. Så det er akkurat som med oppblåsbare vester - man ofrer en god slump sikkerhet på comfortens alter,

Jeg har aldri brukt Coastkey, men Fell sin har rundt et sekunds forsinkelse. Ja - jeg har testet :-)