Jump to content

Valg av 275 Rib, Brig eller Grand

Elise

Recommended Posts

Dette tror jeg er ganske så lik kvalitet. Jeg har en Brig 330 selv og den har funger bra i 3 år uten forfalle(blå).

Brig har ganske høy baug, men det har vel Grand også. Tror dette nesten blir litt hipp som happ.

Jeg ville valgt lengre enn 275 om du har mulighet. Bæringen blir bedre og det er lettere å få den i plan.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Med step kan det bli merker i din eller andres båter om den ligger å slenger, så ville kanskje tenkt en ekstra gang på å ha step.

jeg vurderte de båtene selv, men har funnet ut å gå for Mercury Dynamic 270 da den er betydelig lettere å løfte opp med motor på. Vekten er på 35-40kg, og prisen er litt snillere

Hei,

Jeg har en Grand F300. Vurderte først 275, men ble frarådet av selger da denne er værre å få opp I plan.

Ellers når du star og ser på de I butikken oppleves 300 som mye større. Noen snakker om vekten og for meg spiller det liten rolle om den veier 50 eller 70 kg. Med snapdaviter må man uansett ha en trinse om man ønsker å løfte den opp alene. Derimot er jeg mer opptatt av motorvekt om denne skal av eller på hver gang. Har en Tohatsu 8 Hk. Denne går let opp I plan med 100 kg og du må lene deg fremover med 160 kg, men når du først er oppe, går den veldig lett.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...