Mr_Stian Startet 27.April.2017 Del på Facebook Startet 27.April.2017 Hei. Jeg har en MD21A hvor det lekker ifra lokket på varmeveksleren. Se nederst til venstre på bildet under (arkivbilde). Det er ekspansjonstank på denne, og når jeg fyller på denne så renner det ut av lokket. Har lest at dette lokket er en svakhet på disse. Prøvde å legge i en ekstra O-ring da jeg trodde gummien var dårlig, men det lekker like mye. Noen som har tips til hvordan man kan fikse dette? Nye lokk er vel ikke å oppdrive. Jeg har fundert litt på å ny hele den platen hvor lokket er festet. Og lage en flens med vanlige gjenger for så å sette i en plugg. Men da blir det helt tett. Går dette eller vil dette skape problemer på kjølevannnet? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 27.April.2017 Del på Facebook Svart 27.April.2017 (redigert) Tja.. Kan du ta av lokket og ta bilde av det fra siden? Vi har hatt mange tråder her tidligere hvor det ved oppstart blir fylt på for mye og så spytter overtrykksventilen i lokket ut under gange. Gjentar seg ved hver oppstart. Spesielt utsatt er de som har defroster og vv bereder. For de fleste av de som har hatt det problemet var det å la være å etterfylle som løste alt. Men dermed ikke sagt det er slik hos deg. Redigert 27.April.2017 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 27.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2017 Når jeg fyller ekspansjonstanken som har nivå over selve varmeveksleren så renner det ut av varmeveksler. så jeg kan ikke ha noe væske i ekspansjonstanken. Dette er uten at motor sviver. Det skal vel ikke være sånn? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 27.April.2017 Del på Facebook Svart 27.April.2017 Nei det er helt riktig. Skal være tett dette, så når begynte det å lekke? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 27.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2017 Det har egentlig vert sånn så lenge jeg har hatt båten. Har slitt litt med at motor blir varm så tror dette kan være en av årsakene. Siden det er ekspansjonstank, men jeg gjøre som jeg foreslo å bare lage en plate med flens og plugg? Eventuelt legge en liten platebit i bunnen av dette lokket for å tette det? Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 27.April.2017 Del på Facebook Svart 27.April.2017 Sjekket med radiatorservice om dem kan ha et slikt lokk? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 27.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2017 Ikke enda. Fikk det tipset av min lokal VP dele pusher og. Så skal prøve det i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 27.April.2017 Del på Facebook Svart 27.April.2017 Sikker på at gummipakningen er ok? Mitt ble tett etter bytting av denne. Klippet ut av lastebildekk-slange. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 27.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2017 Nei. Men jeg la nedi en o-ring og denne burde tette. Men den gjør ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 28.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2017 Da har jeg vert en tur på Radiatorservice å han fant ett nytt lokk til meg på ett par minutter. Kostet den nette sum av 195,- ink mva! Kjempefornøyd med servicen må jeg si! Så nå når jeg har fått det nye hvor problemet lå med det gamle. Det er en pakning under selve lokket som også skal tette. Denne var rimelig ferdig. Satser på at alt blir bra med nytt lokk! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.