Jomes Startet 27.April.2017 Link til dette innlegget Startet 27.April.2017 (redigert) Hei. Jeg må vel få si at jeg er en ivrig netthandler på f.eks wish.com. Det er jo så utrolig billig, nesten latterlig. Den siste tiden har jeg søkt endel, også handlet duppeditter til båten, kun elektronikk, målere, og brytere, og noen instrumenter. Hva tenker dere ift kvalitet? Jeg tenker slik at det aller meste vi får kjøpt i norge er jo derfra alikevel, men til blodpriser her hjemme. som oftest. Hva tenker dere ? Se linken til båtutstyr. https://www.wish.com/search/boat Redigert 27.April.2017 av jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
jotto Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Før-prisene der er iallefall fantasipriser.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 27.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 (redigert) det er sant Redigert 27.April.2017 av jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Fantino Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Min favoritt er AliExpress. Har stort sett noe elektronisk småtteri i transitt fra Kina hele tida.. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Jeg handler også mest fra AliExpress. Pleide å bruke DealExtreme, men AliExpress har tatt over. Har bestilt fra Wish én gang. Fikk er produkt som ikke lignet det som var bestilt, klagde og fikk beskjed om at penger skulle føres tilbake med en gang. Det var før jul - har ikke sett noe til de pengene ennå. Kona har bestilt småting noen ganger, og som regel er bilde/beskrivelse ikke helt i samsvar med det som leveres. Teksten beskriver en Porsche, mens man får en Trabant. Satt litt på spissen virker det som om Wish sin filosofi er å selge billig ræl som kundene ikke gidder å klage på uansett, fordi det er så billig. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
krabbelars Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Her oxo god erfaring med AliExpress , DealExtreme og Banggood (!). Postgangen varierer i tid , men snitt på 3 uker sånn omtrent. Alle tilbyr gratis porto/frakt. Les alltid kunde-erfaringer og karakterer for de aktuelle produktene. Samme (tilsynelatende) produkt kan komme fra flere tilbydere. Betal heller litt ekstra der flest kunder er fornøyd. Det kan gjelde hurtigere postgang , bedre og mer lettfattelige brukermanualer , etc.. Når du har funnet interessante produkter til bra priser på disse nettstedene, så sjekk gjerne samme navn/produkt på Ebay. Jo flere tilbydere , og antall gode karakterer - desto sikrere er du på at produktet holder hva det lover. Det forbauser meg at disse sjappene kan sende så mye så billig (gratis frakt!) . Spørs om det ikke er sponset av myndighetene (f.eks i Kina). Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Jomes Svart 28.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 (redigert) Jeg har startet å handle mest fra Wish, jeg også har alltid noe "snacks" i transitt. Jeg får alltid det jeg bestiller, og som oftest er det 10-15 kroner i frakt. Men er utrolig overasket over leveringstiden, alltid kun litt over en uke. Har vel sett meg lei på å handle på Ebay, synes leveringstiden er utrolig lang, kan gå måneder i blant, spesiellt hvis man bruker fri frakt. Men blir nok bare flere og flere duppeditter til båten fra Kina ja :) Har tittet på skipsgolv og solcelle panel / styringspanel. Deilige priser . Kjøper jeg større ting har jeg opprettet en poste restante adresse i Strømstad. Til Sverige kan en handle for 1200- 1500 uten avgifter kontra norge med grense på 350. http://posterestantestromstad.no/ Redigert 28.April.2017 av jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
KarmaZ Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Hvordan blir fortolling av disse produktene? Bestilte noe greier på utenlands side til 3-400 kr, fikk faktura etterpå på tollavgift. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Kineserne opererer nesten utelukkende med "gaver" og "vareprøver", og nesten uansett hva jeg handler på Aliexpress så er verdien på fraktpapirene satt til ca.$25,-. Veldig sjelden de verdiene har blitt overprøvet når varene har kommet med posten. Når sendingen har gått med DHL derimot, har verdien stort sett alltid blitt endret til såkalt "statistisk verdi", og dermed blitt tillagt både MVA og fortollingsgebyr. Uansett om den reelle verdien skulle tilsi MVA-fritak eller ikke..... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Jomes Svart 28.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 I norge blir du nesten alltid ,hvis pakken blir stoppet og du har er betalt over kr 350, blir du i Norge ilagt et gebyr på 350,-. Men er svært uenig i de opererer med vareprøver etc. Har heller ikke vært borte i at verdien stort sett alltid blitt endret til såkalt "statistisk verdi", og dermed blitt tillagt både MVA og fortollingsgebyr. Uansett om den reelle verdien skulle tilsi MVA-fritak eller ikke. Du har ingen uvenner som arbeider i tollvesenet ? :) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Popeye70 Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Min erfaring så langt (etter sikkert minst 50 pakker - håper kona ikke leser dette!) er at ingen av disse har blitt stoppet i tollen. Varer som har kostet over grensa har sklidd rett gjennom, med en "fornuftig" deklarering av verdi og innhold fra avsenders side. Det meste blir sendt fraktfritt. Det som sendes via DHL osv må man regne med blir sjekket og momset hvis grensene er overskredet. I noen tilfeller har avsender selv satt en verdi ned rundt 25-30 US$, mens i andre tilfeller har jeg spurt om de er villige til å sette en lavere pris. Det har aldri vært et problem. Da jeg kjøpte MPPT-regulatoren min tok avsender kontakt og ville bare forsikre seg om at jeg var inneforstått med at de gjerne satte lavere pris, men det var min risiko og kostnad hvis jeg ble tatt. De forklarte i detalj at de var kjent med norske tollregler og tollvesenet, og at en pris satt rett under tollgrensa kunne få noen til å reagere. De ba meg til slutt om ikke å gi dem dårlig feedback på AliExpress hvis varene ble stoppet, fordi det var utenfor deres kontroll. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
PiperBill Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Jeg har kjøpt en god del ting gjennom Wish.com. Noe bra og noe ren søppel. Jeg opplever at det som står i bilder og beskrivelser ikke alltid stemmer med det som kommer i posten HVIS DET KOMMER I DET HELETATT. Lurer noen ganger om de sender med flaskepost for det tar veldig lang tid, ofte et par måneder å komme fram. Men det går ganske greit og klager på ting som ikke kommer og jeg har fått refundert flere ting uten problem. Jo man kan sparer noen kroner ved å bestille fra Wish men det er litt risky. Ebay funker bedre for meg. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
pipe Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 krabbelars skrev for 16 timer siden: Det forbauser meg at disse sjappene kan sende så mye så billig (gratis frakt!) . Spørs om det ikke er sponset av myndighetene (f.eks i Kina). Det er i stor grad norske skattebetalere og posten sine kunder som betaler for gratis frakten. Posten Norge er medlem i UPU (Verdenspostforeningen) med internasjonale avtale (Verdenspostkonvesjonen) som har til formål å gjøre det mulig for lavkostland og fattige land å sende post til et høykostland som Norge. Intensjonen var god, men så kom Internett med netthandel og Verdenspostkonvesjonen lå der som en åpen invitasjon til å bli utnyttet i kommersiell øyemed. Idag er den nok mest til glede for rike kjøpere i vesten. Selgere i Østen kan glede seg over svært billig distribusjon av småpakker under 2 kg, det er faktisk så billig at mange nettbutikker ikke engang tar betalt for frakten. At de får selge moms- og avgiftsfritt i ellers avgiftstyngede land kommer som ekstra bonus. Klde http://ehandel.com/utenlandske-nettbutikker-fraktfritt-norge/ Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 (redigert) Takk for utfyllende og "to the point" info der , pipe. En ansatt i Posten fortalte meg at de taper anslagsvis 25,- per pakke/brev som blir utlevert over disk å denne måten. Opplevde forleden å hente en rekommandert pakke fra Kina på 205 gram på posten. Den hadde gratis porto , og til og med sporing! Aktuell pris/verdi var på 115,- Tipper det ville bli en ganske annen pris om jeg ba Posten sende tilsvarende pakke den andre veien :) Redigert 28.April.2017 av krabbelars (see edit history) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Popeye70 Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 krabbelars skrev 17 minutes ago: Opplevde forleden å hente en rekommandert pakke fra Kina på 205 gram på posten. Den hadde gratis porto , og til og med sporing! Aktuell pris/verdi var på 115,- Tipper det ville bli en ganske annen pris om jeg ba Posten sende tilsvarende pakke den andre veien :) Prøv å sende et postkort mellom to adresser i samme gate i Oslo. Det koster mer enn da jeg fikk tilsendt en liten PC (Intel NUC) rekommandert fra Kina. Pakke på ca 1 - 1,5 kg, på størrelse med en telefonkatalog. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.