Napoli Startet 28.April.2017 Link til dette innlegget Startet 28.April.2017 Da skal jeg så snart været tilsier det komme igang med grunning og bunnstoff av Nimbusen. Etter glassblåsing er bunnen helt ren, og avfetting skal gå veldig greit. Men - jeg har en ting som jeg lurer på hvordan dere andre har løst, og det er de punktene hvor båten hviler på krybben. Nimbusen ligger i en Songvaar krybbe, og ligger da på to punkter, med sidevanger. Dette hadde i og for seg ikke vært noe problem dersom jeg kun skulle stoffe, men i år skal jeg altså legge alt på nytt, fra grunn av. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Eureka Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Jekk under bauen og legge inn kiler for å støtte opp der det er nødvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 (redigert) Jekk er tingen som Eureka skriver. Jeg er vant med å først jekke opp baugen fra krybba og legge et par strøk primer der krybba treffer. Kan også ta hele forskipet om båten står trykt bare på jekk foran . Når dette er herdet settes båten ned igjen og det samme gjøres bak. Støtter opp litt på sidene om behov. Om du har forskjellig farge på primer er det lettere og lage gode skjøter og få like mange lag alle steder. Redigert 28.April.2017 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Napoli Svart 28.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Ok, må jeg da pusse der jeg skjøter? Ser vel i så fall for meg å først ta forskipet tre strøk, for deretter å ta akterskipet tre strøk. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Knude Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Jeg har aldring pusset primer når den er fersk . ( noen dagers mellomrom ) et triks fra en av produsentene av primer var å legge bunnstoff ganske kort tid etter siste strøk primer da den da den er litt kledelig i overflaten. Om noe slipper i ettertid så er det stoff laget. lykke til. ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.