Jump to content

Turøyulykken et år etter, til ettertanke.

Gudrun

Recommended Posts

I dag er det et år siden 13 mennesker døde i Øygarden.

Avisen BT har laget en liten video (link under her)som viser noen av de som bor der "nordsjøhelikopteret" falt ned for et år siden.

Kystens folk har i alle år levd av havet, men og opplevd tragedier.

Det blir nesten valfartet med båter og biler til området dette skjedde når været er bra. Er storfisken der vest som lokker. Folk reiser ofte langveis fra. Sportsdykking er og utbredt i dette området. Er helt ytterst mot storhavet, men samtidig skjermet når du dykker på innsiden..

Et tankekors, hvor fort alt kan endres.

De som var ombord har vært med og sørget for velstanden vi har fått vært med på.

Via media fikk vi se den store mengder med fritidsbåter som raskt var på plass da det gikk galt for å søke i alle sund og viker. Ikke få dykkere har oppsøkt området i løpet av året som gikk. 

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/-Tenker-pa-ulykken-hver-dag-333804b.html

Mine tanker går i dag til alle som på en aller annen måte ble involvert i ulykken.

Edited by Gudrun (see edit history)

En dag til ettertanke. Vi tar mye for gitt i hverdagen, men det var den lille tua... 

En jeg kjenner godt hadde vært flyger på den maskina hele uka. Tilfeldigvis fikk han en annen maskin den morgenen. 

Det var ikke noen god dag, frem til jeg fikk melding "alt ok". 

Jau. Senere på dagen skulle denne maskinen fly fra installasjonen eg jobber på. 

Det hadde ikke vært så mange kjentfolk på, men alt for tett på allikevel. Det hevet stressnivået i forbindelse med flyturen en god del.