Frode D Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 (edited) Har en 2004 modell suzuki140 hk 4 takter som starter og går veldig fint, men ofte når jeg har kjørt en stund, stopper en liten stund og skal starte igjen så vil den ikke starte. Noen som har vært borti dette? Hadde en som så på den i fjor (tror han var fra Suzuki importøren) som mente hele motoren måtte taes fra hverandre og at jeg måtte regne med 20-25.000 kr for jobben. Kvier meg litt for dette. Noen som har noen tips? Edited April 29, 2017 by Frode D (see edit history) Quote Link to post
forskern Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 Hos meg var årsaken gjengroing i kjølevannsinntaket. Staket opp med ståltråd og vips - problem løst. Samme motor, samme årgang. Vet selvsagt ikke om dette er feilen hos deg, men det er utrooooolig lett å prøve/reparere. Quote Link to post
matsemann Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 Høres lit ut som Vapor lock. Kjenner ikke til om motoren din er utsatt for det, men jeg ville googlet litt rundt om jeg var deg. Quote Link to post
-morten- Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 5 hours ago, Frode D said: Har en 2004 modell suzuki140 hk 4 takter som starter og går veldig fint, men ofte når jeg har kjørt en stund, stopper en liten stund og skal starte igjen så vil den ikke starte. Noen som har vært borti dette? Hadde en som så på den i fjor (tror han var fra Suzuki importøren) som mente hele motoren måtte taes fra hverandre og at jeg måtte regne med 20-25.000 kr for jobben. Kvier meg litt for dette. Noen som har noen tips? Hørtes useriøst ut, om han ikke oppga noen grunn!! Ville gått til et annet verksted. autorisert! Denne motoren er vel solgt i bøtter og spann, så her bør det være erfaringer! Man bør sjekke åpenbare ting som plugger tenning og bensintilførsel før man plukker i stykker en motor! Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
glalaks Posted May 1, 2017 Share Posted May 1, 2017 Ville startet med det enkle først. Byttet plugger og kanskje bensinfilter. har vært noen problemer med min motor sist sesong. Den stopper på tomgang. Eller den gjorde det 2-3 ganger i fjor. Har lest om noe som heter iac-valve. ( inntake air control valve). De kan sote ned og skape problemer på rundt 4-500 timer. Vet ikke om det gjør noe med varmstarten. Skal bytte plugger på min og håpe det funker. iac-ventil kan renses eller evt byttes. Quote Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Åge Grevlingen Posted May 2, 2017 Share Posted May 2, 2017 Frode D skrev On 29.4.2017 at 16.39: ...når jeg har kjørt en stund, stopper en liten stund og skal starte igjen så vil den ikke starte. Noen som har noen tips? Virker som du har problemer med å starte varm motor. Tyder på for mye bensin i forhold til temperatur på motor. Hjernen kan tro motor er kaldere enn den er i virkeligheten. Dobbelsjekk vedlikeholdsloggen: Impellerbytte, rengjøring av vanninntak, gjennomkjøring av ferskvann etter hver tur,... Dobbeljekk videre at det er benyttet korrekt type tennplugger, Dobbelsjekk logg på bytte av bensinfilter, vannutskiller, Mål funksjon på temp sensorer, termostat,... Sjekk bensintrykk... Mye å sjekke og dobbelsjekke før du foretar enn full demontering av motor. Quote Link to post
Frode D Posted May 4, 2017 Author Share Posted May 4, 2017 takker for mange fine tilbakemeldinger. prøver å feilsøke litt i helgen Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.