Jump to content

Suzuki 140hk 2004 modell varmstart


Frode D

Recommended Posts

Har en 2004 modell suzuki140 hk 4 takter som starter og går veldig fint, men ofte når jeg har kjørt en stund, stopper en liten stund og skal starte igjen så vil den ikke starte. Noen som har vært borti dette? Hadde en som så på den i fjor (tror han var fra Suzuki importøren) som mente hele motoren måtte taes fra hverandre og at jeg måtte regne med 20-25.000 kr for jobben. Kvier meg litt for dette. Noen som har noen tips?

Redigert av Frode D (see edit history)
Link to post
Share on other sites

5 hours ago, Frode D said:

Har en 2004 modell suzuki140 hk 4 takter som starter og går veldig fint, men ofte når jeg har kjørt en stund, stopper en liten stund og skal starte igjen så vil den ikke starte. Noen som har vært borti dette? Hadde en som så på den i fjor (tror han var fra Suzuki importøren) som mente hele motoren måtte taes fra hverandre og at jeg måtte regne med 20-25.000 kr for jobben. Kvier meg litt for dette. Noen som har noen tips?

 

Hørtes useriøst ut, om han ikke oppga noen grunn!!   Ville gått til et annet verksted. autorisert!  Denne motoren er vel solgt i bøtter og spann, så her bør det være erfaringer! Man bør sjekke åpenbare ting som plugger tenning og bensintilførsel før man plukker i stykker en motor!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Ville startet med det enkle først. Byttet plugger og kanskje bensinfilter.

 

har vært noen problemer med min motor sist sesong. Den stopper på tomgang. Eller den gjorde det 2-3 ganger i fjor. Har lest om noe som heter iac-valve. ( inntake air control valve). De kan sote ned og skape problemer på rundt 4-500 timer. Vet ikke om det gjør noe med varmstarten. Skal bytte plugger på min og håpe det funker.

 

iac-ventil kan renses eller evt byttes.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Frode D skrev On 29.4.2017 at 16.39:

...når jeg har kjørt en stund, stopper en liten stund og skal starte igjen så vil den ikke starte.

Noen som har noen tips?

Virker som du har problemer med å starte varm motor.

Tyder på for mye bensin i forhold til temperatur på motor.

Hjernen kan tro motor er kaldere enn den er i virkeligheten.

Dobbelsjekk vedlikeholdsloggen: Impellerbytte, rengjøring av vanninntak, gjennomkjøring av ferskvann etter hver tur,...

Dobbeljekk videre at det er benyttet korrekt type tennplugger,

Dobbelsjekk logg på bytte av bensinfilter, vannutskiller,

Mål funksjon på temp sensorer, termostat,...

Sjekk bensintrykk...

Mye å sjekke og dobbelsjekke før du foretar enn full demontering av motor.:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...