mmosberg Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 (edited) Etter skifte av diesel nikke/primepumpe testkjørte jeg stb motor. La da merke til at det i tillegg til å sprute kjølevann ut av eksosbelgen også rant vann ut det runde hullet ned til venstre på transom. Ses best på bildet til høyre. Har kjørt motorene på land flere ganger, men har aldri lagt merke til dette før nå Så spørsmålet er hva er dette? Jeg trodde alt kjølevannet skulle komme ut ned gjennom bukkehornet og ut eksosbelgen? Edited April 29, 2017 by mmosberg (see edit history) Quote Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Eureka Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 -har alltid rent ut vann der på DPH-drevet når vi har kjørt motoren på land.. Quote Link to post
adeneo Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 Det er et hull eksosen går ut av ved lave turtall, når motoren ikke orker å dytte eksosen helt ned i drevets eksosutløp, det er derfor det kommer vann der, det går rett inn i eksosen på innsiden av transomen. Quote Link to post
mmosberg Posted April 29, 2017 Author Share Posted April 29, 2017 Takk adeneo for alltid gode svar. Jeg forsto det måtte være kjølevann, og nå forstår jeg virkemåten. Quote Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Vrod Posted April 29, 2017 Share Posted April 29, 2017 Det heter vel "bypass" men ikke sånn som de legger i hjerteregionen ved opperasjoner da den er litt mere mekanisk? Quote Nå kommer sommeren? Link to post
Windy37GM Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 Det er vel denne som er "koblet" til eksoskneet rett etter turbo. En bypass når det er lavt turtall Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts