mmosberg Startet 29.April.2017 Link til dette innlegget Startet 29.April.2017 (redigert) Etter skifte av diesel nikke/primepumpe testkjørte jeg stb motor. La da merke til at det i tillegg til å sprute kjølevann ut av eksosbelgen også rant vann ut det runde hullet ned til venstre på transom. Ses best på bildet til høyre. Har kjørt motorene på land flere ganger, men har aldri lagt merke til dette før nå Så spørsmålet er hva er dette? Jeg trodde alt kjølevannet skulle komme ut ned gjennom bukkehornet og ut eksosbelgen? Redigert 29.April.2017 av mmosberg (see edit history) Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Eureka Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 -har alltid rent ut vann der på DPH-drevet når vi har kjørt motoren på land.. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Det er et hull eksosen går ut av ved lave turtall, når motoren ikke orker å dytte eksosen helt ned i drevets eksosutløp, det er derfor det kommer vann der, det går rett inn i eksosen på innsiden av transomen. Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 29.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Takk adeneo for alltid gode svar. Jeg forsto det måtte være kjølevann, og nå forstår jeg virkemåten. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Vrod Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 Det heter vel "bypass" men ikke sånn som de legger i hjerteregionen ved opperasjoner da den er litt mere mekanisk? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Windy37GM Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Det er vel denne som er "koblet" til eksoskneet rett etter turbo. En bypass når det er lavt turtall Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.