Tohatsu1 Startet 30.April.2017 Link til dette innlegget Startet 30.April.2017 (redigert) Mariner 30 hk 2002 totakter. Motoralarmen gikk? Kjørte først over en time til fiskeplass på full gass uten alarm. Tilbake fra fiskeplass gikk alarmen etter ca en tre kvarter kjørimg. Kjøling ser bra ut og olje nok på oljetank. Kunne kjøre igjen etter få minutter. Noen som vet? Har lest på us forum at denne jevne alarmen til vanlig er "overheat" og beep beep beep er oljenivåalarm,men at det på noen mariner modeller er bare en jevn alarmtone for begge? Redigert 30.April.2017 av Tohatsu1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Norddron Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Høres mistenkelig ut som om den går varm. Kan den gå på tomgang over tid uten at den piper? Hvor varm er kjølevannsstrålen? Skru av motor, ta av lokket og kjenn på motorblokken (vær forsiktig). Sitér dette innlegget Link to post
Tohatsu1 Svart 30.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Den kan godt gå på tomgang. Rart at jeg etter et par min stopp kunne starte å kjøre for full guffe halvtimen til land uten at den gikk varm igjen. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Autolube? eller blander du manuelt? Evt kan det være nivåregulatoren i oljetanken som har takket for seg, evt på vei. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Norddron Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Hvis det er dårlig impeller/forkalkninger i kjølesystemet/gåen termostat som ikke åpner, vil den ofte kunne kjøle på full guffe for da får du "presset" vannet inn, mens den overoppheter på tomgang (eller oftere på tomgang etter å ha blitt kjørt hardt). Som tb22 sier er sensor i oljetanken også en mulig synder, men da "strupes" vel motoren også tror jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Tohatsu1 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 TB22 skrev for 16 timer siden: Autolube? eller blander du manuelt? Evt kan det være nivåregulatoren i oljetanken som har takket for seg, evt på vei. Autolube Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.