Jump to content

Noen som har anbefaling på en høy/slank kasse med lokk til å ha fisk i ?

crazymm

Recommended Posts

Hei. Jeg sliter med å finne en brukende kasse til å ha fisken i når jeg er ute å fisker. Vil ha en kasse av plast og med lokk så jeg slipper masse gris i båten. Men jeg har lite plass ombord siden det bare er en 17foter daycruiser av eldre årgang jeg har( hurrycane 17) Så jeg trenger en kasse som er noenlunde slank men heller litt høyde på så man får plass til litt fisk.  Noen som har noen anbefalinger og gjerne kan si hvor det er å få kjøpt.

Mvh John

www.scooterforum.no

pipe skrev 19 minutes ago:

Europris har bra kasser med lokk i flere størrelser.
Har også noen bokser i fra Jula som jeg ikke anbefaler til fiskekasse bruk da kavaliteten er for lav til aktivt bruk.

Syntes de "vanlige" plastkassene i fra Europris blir for spinkle. Tynn plast, og sprekker fort til litt "røft" bruk som fiskekasse i båt. Men de er jo rimelige i pris. Ville heller satse på en solid dunk i tykk gods, slik jeg anbefalte i innlegget over. Koster noe mer, men holder mye lengre. Trådstarter var jo også ute etter en noe høy og smal dunk pga. plass. Finnes jo også mange slike dyre/heste for- dunker som er veldig solide, men de koster naturligvis en god del mer.

Jeg så en gang en som hadde en papirkurv hengende på utsiden av båten. En sånn som alle kioskene hadde før med Diplomis-logo. Makrellen ble droppet i kurven uten å være innom i båten først . . . .

Ellers bruker jeg en Gilde-kasse, dog uten lokk

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg har en veldig god stamp som jeg har fylt med saltsei. Den er av ganske tykk PE, som er en slagfast plast, og har et solid og helt tett lokk. Den har nå stått med saltsei i 11 år, så det er vel på tide å få spist den :giggle:  Stampen ble kjøpt på en jernvarehandel på Fauske, tror det var Jernia. Men det er jo noen år siden nå da. Den oppfyller dine krav med at den tar liten dørkplass, er solid, og har lokk. Hvis du vil kan jeg legge inn et bilde i morgen.

Gjør evt. som meg , kjøp 2 stk av en plastkasse som heter "Smartstore Dry 45" fra Clas Ohlson (art. 34-1515-45). De koster 249,- per stykk.  

Jeg bruker to stykker og setter oppi hverandre (!) og bruker begge lokkene oppå øverste , vel og merke bare når jeg trenger en sterkest mulig

oppbevaring som skal ha tung last/mye vann/etc. oppi. Den er sterk nok til å sitte på også evt. (som dobbel)

Når jeg f.eks skal frakte handleposer o.l. ,eller klær og smått båtutstyr etc. , så holder det ofte med å bruke kassene hver for seg. 

Har flere ganger brukt Clas Ohlson på internett og bestilt diverse fra hytta, det pakkes godt og kommer kjapt, og med rimelig fraktporto også.

(Ps: nederste kasse på bildet er 60x40x34 cm og egner seg godt) 

Smartstore Dry 45 (60x40x34).jpg

Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: 

https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...