Jump to content

Mercruiser 5.0LX - for lite bensinfilter?

Gnisten

Recommended Posts

I forbindelse med skifte av forgasser har verkstedet montert et bensinfilter som jeg synes ser veldig lite ut i forhold til flow inn i forgasser.

Hadde en prøvetur i dag og det ble endel "hosting&harking". Virker som om motor ikke får bensin nok Hva mener ekspertisen her? 

Motor: 

20170501_184153.jpg.343df843ae8fd8be232477e55e6570d9.jpg

Bensinfilter før forgasser - 6cm lengde/ca. 2 cm diameter:

20170501_184250.jpg.6a26e71c74bca509ff1d4261f4af5396.jpg

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Hei. Nei. Det er et vanlig originalmontert grovfilter/vannoppsamler som står før dette. Dette små er noe verkstedet monterte i forbindelse med skifte av forgasser. Noe som forøvrig ikke gikk helt smertefritt. Ref. denne tråden. Av den grunn stoler jeg ikke helt på om dette filteret er vurdert i forhold til flow på middel/maksfart. Andre kvalifiserte meninger her? 

Dersom du har et 10 micron (eller lavere) Racor filter lengre foran i systemet, ville jeg enkelt og greit koblet bort hele det filteret der. Kan ikke forstå at det har noen nytte i det hele tatt, bortsett fra å minske flow. På VPen min står det opprinnelig kun ett 10 micron filter som skal holde maskinen i drift. 

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Det er jo ikke alltid slik at det er bedre gjennomstrømning selv om filteret er fysisk større, det kan være filteret er mer enn åpent nok, men det er jo umulig for oss å si noe om uten å vite mer?

Forsøk å ta det av, å se om motoren går noe bedre uten, så får du svaret ditt, og som nevnt ovenfor, har du allerede et fungerende bensinfilter er det neppe behov for ett til.

Redigert av adeneo (see edit history)

Da har jeg fjernet "mopedfilteret". Motor rusler og går på tomgang og rusing, men har ikke fått prøvekjørt skikkelig enda. Håper på å få gjort dette i morgen. 

Imidlertid er jeg skikkelig forundret over dette filteret som verkstedet monterte. Saget det i to i inspiserte hvordan det var konstruert. Etter min amatørmessige vurdering er det egentlig utrolig at dette slipper noe særlig bensin gjennom i det hele tatt! Se bilde. Kan noen fortelle meg hvordan dette fungerer? Metallhetten blokkerer jo det meste av flow. Det er en millimeters klaring rundt - Det er det hele! 

Forklar takk! :pray:

20170505_162320.jpg

20170505_162356.jpg

Nesten så jeg tror du har rett i at det er et mopedfilter. Det der er ihvertfall ikke noe 227 l/t filter ala Racor. Kan heller ikke forstå at det der skal holde til din motor.

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...