Gnisten Startet 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2017 I forbindelse med skifte av forgasser har verkstedet montert et bensinfilter som jeg synes ser veldig lite ut i forhold til flow inn i forgasser. Hadde en prøvetur i dag og det ble endel "hosting&harking". Virker som om motor ikke får bensin nok Hva mener ekspertisen her? Motor: Bensinfilter før forgasser - 6cm lengde/ca. 2 cm diameter: Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Napoli Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Det der så puslete ut ja. Er det det eneste filteret du har? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Gnisten Svart 2.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Hei. Nei. Det er et vanlig originalmontert grovfilter/vannoppsamler som står før dette. Dette små er noe verkstedet monterte i forbindelse med skifte av forgasser. Noe som forøvrig ikke gikk helt smertefritt. Ref. denne tråden. Av den grunn stoler jeg ikke helt på om dette filteret er vurdert i forhold til flow på middel/maksfart. Andre kvalifiserte meninger her? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Napoli Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Dersom du har et 10 micron (eller lavere) Racor filter lengre foran i systemet, ville jeg enkelt og greit koblet bort hele det filteret der. Kan ikke forstå at det har noen nytte i det hele tatt, bortsett fra å minske flow. På VPen min står det opprinnelig kun ett 10 micron filter som skal holde maskinen i drift. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
adeneo Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 (redigert) Det er jo ikke alltid slik at det er bedre gjennomstrømning selv om filteret er fysisk større, det kan være filteret er mer enn åpent nok, men det er jo umulig for oss å si noe om uten å vite mer? Forsøk å ta det av, å se om motoren går noe bedre uten, så får du svaret ditt, og som nevnt ovenfor, har du allerede et fungerende bensinfilter er det neppe behov for ett til. Redigert 2.Mai.2017 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Da har jeg fjernet "mopedfilteret". Motor rusler og går på tomgang og rusing, men har ikke fått prøvekjørt skikkelig enda. Håper på å få gjort dette i morgen. Imidlertid er jeg skikkelig forundret over dette filteret som verkstedet monterte. Saget det i to i inspiserte hvordan det var konstruert. Etter min amatørmessige vurdering er det egentlig utrolig at dette slipper noe særlig bensin gjennom i det hele tatt! Se bilde. Kan noen fortelle meg hvordan dette fungerer? Metallhetten blokkerer jo det meste av flow. Det er en millimeters klaring rundt - Det er det hele! Forklar takk! Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Napoli Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Nesten så jeg tror du har rett i at det er et mopedfilter. Det der er ihvertfall ikke noe 227 l/t filter ala Racor. Kan heller ikke forstå at det der skal holde til din motor. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Gnisten Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Da har jeg foretatt en grei prøvekjøring med 30kn finale over tid. Motor går som en klokke! Jeg lyser herved all verdens ulykke over verkstedet som kludret til forgasserskiftet fra A til Å..! Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Napoli Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Så bra at det løste seg til slutt! Satser på en problemfri sommer nå da! :) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Gnisten Svart 1.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2018 Ser tilbake til dette innlegget og kan opplyse om at verkstedet som er omtalt uten "navnsnevnelse" er lagt ned/flyttet. Lurer på hvorfor... NOT. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.