Jump to content

Lenco trimplan - finnes aktuatormotor som reservedel?

Sequoia

Recommended Posts

Jeg har et Lenco trimplan som ikke vil våkne etter vinterens dvale. De er av elektromekanisk type og

jeg forsøkte bytte om på styrbord og babord kabler fra styreboksen og fikk med det konstatert at

det var var babord aktuator som var problemet. Spenningsmåling bekreftet dette med lav spenning

ut til den aktuelle aktuatoren som pekte i retning motorproblemer. 

Etter å ha demontert aktuatoren får jeg bekreftet av motoren sitter. Resten(reduksjonsgiret) ser ut til å være i orden

og er fritt for irr og lignende.

Jeg har googlet litt og det ser ikke ut til at noen har noe særlig hell i å oppdrive denne motoren.

http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxMjAw/z/agoAAOSwrklVJCgf/$_1.JPG

Men bare for å ha gjort det velger jeg å spørre her inne om noen kjenner til hvor disse kan kjøpes?

Surt å kjøpe en aktuator til 2.100,- når feilen ligger i en enkel DC-motor som koster 50,- å produsere.

• 1 month later...

Hei,

Jeg er i samme ærend, og har googlet en god del - har ikke klart å finne fornuftig deletilgang.

Fant du noen løsning på problemet?

Mitt problem er dog motsatt, motor funker men det ser ut til at selve mekanismen har satt seg bom fast.. 

mvh

Jo