slåtten Startet 2.Mai.2017 Del på Facebook Startet 2.Mai.2017 Etter en grunnstøting ble vår gamle Yamaha F150 skrotet. Etter en del undersøkelser endte jeg på en Evinrude ETEC G1 150. Har nå brukt den noen uker og gjort meg noen tanker. Det er mulig at støyen målt i dB er høyere, men lydbildet fra den sekssylindrede ETEC er mye behageligere. Det kjennes ut som om den er mye sterkere, har en helt rå akselerasjon. Raskere marsjfart med lavere turtall. Bruker selvsagt en del dyr olje, men sparer oljeskift, samt service kun hvert 3 år. Bensinforbruket ligger i underkant av yamahaen. Det er ikke noe oljelukt, spesielt ikke i lav hastighet. Så langt er vi strålende fornøyd. Den nye G2 ble en del dyrere og tyngre ( selv om den har integrert styring). Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 2.Mai.2017 Del på Facebook Svart 2.Mai.2017 Obs den er på innkjøringsmodus nå (dersom det er en ny motor) slik at oljeforbruket er høyere enn det vil bli. Jeg vet at de sier at motoren er "ferdig innkjørt" men den er allikevel satt opp med økt oljeforbruk i de første timene. Så det vil gå dramatisk ned, samt at deet lille av røyk som muligens syns nå vil reduseres/forsvinne! Lykek til med en flott motor! Sitér dette innlegget Link to post
slåtten Svart 2.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2017 (redigert) Ja nå er den innstilt på XD 50 olje,men jeg kjører XD 100. Skal bortom leverandøren før sommeren og stille den ned til XD 100. Redigert 2.Mai.2017 av slåtten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 2.Mai.2017 Del på Facebook Svart 2.Mai.2017 Det gjorde jeg på min også. Det er helt utrolig hvor lite olje den da bruker og hvor fraværende det er med eksoslukt. Fantastisk lyd og gassrespons! Lykke til med flott motor! Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 2.Mai.2017 Del på Facebook Svart 2.Mai.2017 Langtur med Magnumen med Yamaha 225 firtakt eller Ribben med 300 etec? Ribben uten å nøle. Den vrælingen klarer jeg meg helt fint uten Jeg kjører XD100 olje, på XD50-innstilling. Mulig sløsing, men forbruket er ikke verre enn at det er andre ting som tømmer lommeboka før olja. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
alfaalfa Svart 3.Mai.2017 Del på Facebook Svart 3.Mai.2017 Jo, men så "fin og stille en Yamaha er på tomgang" hører du de trøster seg med Som om jeg bryr meg om tomgang - jeg kjører båt, jeg ligger ikke å driver! Så derfor en real motorlyd og gassrespons fra E-tec! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.Mai.2017 Del på Facebook Svart 3.Mai.2017 Hei hvilken båt har du den på? og hvilken masjfart/toppfart? er det integrert servostyring/tilt i denne som hos G2? hvordan føles styringa? liker design og konstruksjon hos G1/G2 Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
slåtten Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2017 Har den på en Finnmaster 6600 WA. Relativt tung båt. Får ca 36 knop topp, ca 5500 omdr. Med 6 voksne og 2 barn nå i påsken fikk jeg greit 34,5. Viper stålprop. Det er ikke integrert servostyring på G1. Marsjer svært greit på 28 knop og ca 4200 omdr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.