Jump to content

Første inntrykk ETEC G1 150


slåtten

Recommended Posts

Etter en grunnstøting ble vår gamle Yamaha F150 skrotet. Etter en del undersøkelser endte jeg på en Evinrude ETEC G1 150. Har nå brukt den noen uker og gjort meg noen tanker. Det er mulig at støyen målt i dB er høyere, men lydbildet fra den sekssylindrede ETEC er mye behageligere. Det kjennes ut som om den er mye sterkere, har en helt rå akselerasjon. Raskere marsjfart med lavere turtall. Bruker selvsagt en del dyr olje, men sparer oljeskift, samt service kun hvert 3 år. Bensinforbruket ligger i underkant av yamahaen. Det er ikke noe oljelukt, spesielt ikke i lav hastighet.

Så langt er vi strålende fornøyd. Den nye G2 ble en del dyrere og tyngre ( selv om den har integrert styring).

Link to post

Obs den er på innkjøringsmodus nå (dersom det er en ny motor) slik at oljeforbruket er høyere enn det vil bli. Jeg vet at de sier at motoren er "ferdig innkjørt" men den er allikevel satt opp med økt oljeforbruk i de første timene. Så det vil gå dramatisk ned, samt at deet lille av røyk som muligens syns nå vil reduseres/forsvinne!

Lykek til med en flott motor!

Link to post

Hei hvilken båt har du den på? og hvilken masjfart/toppfart?  er det integrert servostyring/tilt i denne som hos G2? hvordan føles styringa?

liker design og konstruksjon hos G1/G2 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...