PiperBill Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Brukte Navionics for å lager autorute fra Kostersund og inne i en trang vik ved Jutholmen. Funket perfekt og la ruta utenfor flere grunner. Imponerende. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
lurvetass Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Hei. Har skjønt at nettbrett og ruteplanlegging blir en ny dimensjon i båtnavigeringen. Ser av trådene om emnet at det ikke stilles store krav til brettet og at nyeste, dyreste ikke er nødvendig. Har derfor funnet et par rimelige fra de store kjedene, men det er jo noen forskjeller så hva anbefales? Huawei, android 7,0, 4800mah batteri, 2 gb minne, 16 gb, kr 1999,- Lenovo, android 5,1, 7000mah batteri, 1 gb minne, 16 gb, kr 1890,- Sikkert andre forskjeller også som jeg ikke kan nok om. Skjermen bør vel være ganske lyssterk, men tips mottas. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
PiperBill Svart 31.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Bra ladekapasitet er et fordel. Jeg taper ca. 2 % per time med Lenova selv om jeg har den på ladning under bruk men jeg bare passer på at den er fulladet før bruk og anser ikke det som et stort problem. Hvordan det vil utvikler seg over tid når batteriet blir gammel vet jeg ikke. Noe annet å plukke på er at skjermen ikke scroller automatisk slik at jeg må stadig gjøre det manuelt (bruker en pekepenn) ellers så forsvinner min posisjon. Også lysstyrke kunne vært litt bedre. Jeg må nesten alltid ta av meg solbrillene for å se detaljene. Kjøpte en anti refleks skjermbeskytter og det har blitt noe bedre etter det. Alt i alt så er jeg fornøyd med nettbrett og Navionics og jeg har brukt den veldig mye i ferien. Spesielt i skjærgården syd for Koster fungerte den veldig bra. Kan ikke helt sammenlignes med en dedikert 10 tommers plotter til Kr15,000 men den er ikke langt unna og med en totalpris på rundt 2 lapper. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
LALUNA II Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 (redigert) At du må scrolle for å se posisjonen din er brukerfeil trykk på iconet nede til venstre (gps) så vil den endre funksjon og følge deg Redigert 31.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.