Kjellg Startet 3.Mai.2017 Del på Facebook Startet 3.Mai.2017 Har en yanmar 4lha. På koblingsskjemaet for feks dynamo står det 3R, 8B, 2W osv. Hva betyr disse tegnene? Lagt ved bilde av dynamo område. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 3.Mai.2017 Del på Facebook Svart 3.Mai.2017 Det er fargekoder vil eg tro. Selv om 8R ikke gir helt mening...? Se side 143: http://www.yanmar.no/theme/yanmarportal/UploadedFiles/Marine/productDownloads/Pleasure-operation-manual/JH5/JH5_NO_operation-manual.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 3.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2017 Var det jeg også trodde men fant heller ikke noen logikk i det. Har service manualen til 4lha, men jeg finner ingenting om disse benevnelsene her heller. Den manualen du linket til var mye bedre en den som følger meg 4lha Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 3.Mai.2017 Del på Facebook Svart 3.Mai.2017 2y kan tyde på 2x gul merket. Altså to ringer e.l. Har vært borti prikker. Men 8r høres teit ut mtp at de ikke har mindre enn 8.... Har di kikket på ledningene for å se om du finner igjen noen ac benevnelsene i manualen? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 3.Mai.2017 Del på Facebook Svart 3.Mai.2017 om eg skal gjette, og dette er rein gjetning: Desse merkene er ein kombinasjon av tykkelse og farge 8R blir då enten 8 AWG eller 8 kvadrat og R for farge kan vera raud? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 3.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2017 Fargene er nok riktig, men størrelsen får jeg ikke til å stemme. Pluss og minus på dynamo er like tykke, antar 16mm2. Men den kabelen som heter 8R og 3R er like tykke og koblingspunktet er på innslaget til starter. Ser den andre yanmar manualer som det ble linket til overfor har også disse benevnelsene. Men dynamo kablene er i alle fall ikke awg8. Er ikke awg8 ca 8,4mm2? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.