Jump to content

Yanmar 4JH3 fra 97, hvor mye oljelekkasje bør man tåle?

PiperBill

Recommended Posts

Hvor mye oljelekkasje bør man tåler? Yanmar 4JH3 fra 97. Jeg ser at det samle seg litt motorolje nede i kjølen. Ikke mye men kanskje et par teskje i løpet av en uke. Har vært rundt det hel med speil men finner ikke hvor det komme fra. Om det er en pakning som må byttes nederst så må motoren ut.

Hadde det vært bil så hadde jeg ikke brydd meg så mye men … ja det  jo er ikke bil da J

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Dette er nok veldig individuelt, et par teskjeer i uka er for mye etter mitt syn.

Jeg hater søl og gørr i kjølen, min motor svetter kanskje en teskje i måneden.

Det skal jeg etterhvert gjøre noe med, men da må motor ut.

Ellers spørs det jo hvor mye den lekker,  i forhold til bruken.

Går motoren 40 eller 4 timer i uken?

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Hater også vann/oljesøl nesten på grensen til manisk lol :-) Det lekker det samme om motoren går eller ikke. I hele vintereopplaget var det ikke mer en ca 1dl men nå som det er varmere har det økt noe.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Så akkurat denne videoen for noen dager siden .  Jeg er skeptisk til å bruke slikt. Den må jo forandre egenskapene til motoroljen. I en gamme bil ja, men i båt er jeg ikke så sikker.

Litt oljelekkasje frå ein 20 år gamal motor må ein  kanskje leve med, men eindel motorar "slevar" meir enn andre, slik som min førre Perkins 4108 M. Den sleva heile tida. Hadde vist å gjere med pakkningstypen som var brukt. Dette var allment kjendt. Likte det ikkje, men lite å gjera noko med. Ville hatt det under oppsikt. For dyrt å gjere noko med.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...