PiperBill Startet 4.Mai.2017 Del på Facebook Startet 4.Mai.2017 (redigert) Hvor mye oljelekkasje bør man tåler? Yanmar 4JH3 fra 97. Jeg ser at det samle seg litt motorolje nede i kjølen. Ikke mye men kanskje et par teskje i løpet av en uke. Har vært rundt det hel med speil men finner ikke hvor det komme fra. Om det er en pakning som må byttes nederst så må motoren ut. Hadde det vært bil så hadde jeg ikke brydd meg så mye men … ja det jo er ikke bil da J Redigert 4.Mai.2017 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 4.Mai.2017 Del på Facebook Svart 4.Mai.2017 Drit i det. Hulda har masse oljesøl. Etter forårets sesong la jeg en bleie nedi og sugde opp. Husker ikke, men mulig det var 20 gram olje i løpet av en hel sesong. Her reageres det ikke før det blir en liter eller så. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.Mai.2017 Del på Facebook Svart 4.Mai.2017 (redigert) Dette er nok veldig individuelt, et par teskjeer i uka er for mye etter mitt syn. Jeg hater søl og gørr i kjølen, min motor svetter kanskje en teskje i måneden. Det skal jeg etterhvert gjøre noe med, men da må motor ut. Ellers spørs det jo hvor mye den lekker, i forhold til bruken. Går motoren 40 eller 4 timer i uken? Redigert 4.Mai.2017 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
PiperBill Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2017 Hater også vann/oljesøl nesten på grensen til manisk lol :-) Det lekker det samme om motoren går eller ikke. I hele vintereopplaget var det ikke mer en ca 1dl men nå som det er varmere har det økt noe. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
hanto1 Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Hadde ikke giddet og gjort noe med dette. Hold det under oppsikt. Slikt øker oftest sent og gradvis. Bruk oljesugende pute eller bleie under motoren så ser det litt bedre ut. Det er ikke unormalt at en eldre motor svetter litt. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 mye jobb å skifte pakninger og simmeringer, kanskje noe slikt kan hjelpe litt Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Så akkurat denne videoen for noen dager siden . Jeg er skeptisk til å bruke slikt. Den må jo forandre egenskapene til motoroljen. I en gamme bil ja, men i båt er jeg ikke så sikker. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kaftein ØL Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 (redigert) Hvis du skrur selv er det selvsagt mulig å gjøre noe med uten at tusenlappene flyr, men må du få et verksted til å gjøre det, er mitt klare råd å la være. Hold lekkasjen under oppsyn og etterfyll olje hvis nødvendig. Redigert 5.Mai.2017 av Kaftein ØL (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Er det skitten (sort) motorolje, eller blank gearolje? Kan være greit å vite hvor den kommer fra. Har selv en liten svikt i nærheten av turbo på min jh2, som skal sjekkes! Oljesvetting på Yanmar hører liksom ikke sammen :-) ! Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Den boksen med lekkasjestopper kan du bare spare deg...funker (mest sannsynlig ) ikke. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Fjordgubbe Svart 7.Mai.2017 Del på Facebook Svart 7.Mai.2017 Litt oljelekkasje frå ein 20 år gamal motor må ein kanskje leve med, men eindel motorar "slevar" meir enn andre, slik som min førre Perkins 4108 M. Den sleva heile tida. Hadde vist å gjere med pakkningstypen som var brukt. Dette var allment kjendt. Likte det ikkje, men lite å gjera noko med. Ville hatt det under oppsikt. For dyrt å gjere noko med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.