Egor Startet 4.Mai.2017 Del på Facebook Startet 4.Mai.2017 (redigert) Har hatt dette problemet i fjor men fikk et tips at jeg skulle vaske blytau i vaskemaskinen. Har gjort det i vinter uten at det hjalp noe som helst. Tau slippes fint men når man drar det opp så kommer det med "fingern" og får vinsjen får ikke tak. Legger ved "ned" og "opp" bilde. Har en veldig bra video, prøver å laste opp som link. Tips? Nytt blytau? Her er video Redigert 4.Mai.2017 av Egor lagt til videolink (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.Mai.2017 Del på Facebook Svart 4.Mai.2017 (redigert) Bytt til kjetting!!! Redigert 4.Mai.2017 av nomen . (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
nomen Svart 4.Mai.2017 Del på Facebook Svart 4.Mai.2017 Holdt på med den taudritten i 3 år før jeg skjønte at kjetting var tingen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Cato Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Stoppen til utløsermekanismen er feilplassert. Virker som den er havnet på feil side av endestoppene og derved 180 grader feil. Når du kjører "NED" skal den den rustfrie platen dras over toppen av kabularet og gå i stopp slik at tauet glir ut. Ikke nødvendig å kjøre vinsj ut mer enn utløser over toppen - fritt fall. Ved "OPP" kjøres platen vekk fra toppen av slik at tauet legger seg i kabularet og trekkes inn. Tauet ser helt ok ut Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Skal prøve å snu dette. Sier i fra om det hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Jeg har maken og er storfornøyd, gjør som forrige taler og monter dette riktig. Glipper den når det er rett montert så har du jo fått med en stang for strammingen. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Har prøvd dette på Cato sin måte. Fungerer dessverre ikke. Det som skjer at vinsjen drar tauet inntil det blir motstand, så slår dette om og vinsjen slutter å dra og det blir krøll. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Forstår du hvordan frifallet virker ? Det er mulig du må justere stopperen for frifallet på vinsjen din. Det er også viktig å justere leppa som presser tauet inn i kabularet. Her er 2 video'er som gir deg noen hint.. Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Ikke helt rett frem å se på video, men det ser ut til at vinsjen går feil vei i forhold til ankertauet og dragretning. Ankeret skulle vært i enden som går ned fra vinsjen om det forklarer bedre... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Det er bare en annen modell som er montert på skottet innforbi hullet for gjennomføringen og ikke på skottet hvor gjennomføringen er. Stopperen for frikoplingen er da lokalisert på baksiden mot skottet vinsjen er montert på. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Nå har jeg ilas Captain, men ser rimelig likt ut, og den fjæra/leppa som dytter tauet ned i kabelaret blir ikke med rundt på min, men stoppes. Skulle det vært en pinne der el. som stoppet den fra å bli med rundt? Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Mix Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Ja det er det også på en Captain, frikoplingen arbeider mellom to stoppere med ca. 180grader imellom. Så fjæra/leppa skal ikke være med rundt. Forstår man ikke virkemåten på vinsjen og frikoplingen, søk hjelp. Det nytter lite å feilsøke hvis man ikke forstår prinsippet. Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 (redigert) Cato, du er inne på noe. Jeg har også tenkt at ankeret skulle være på den enden som går ned. Er det noe som har skjedd med vinsjen som førte at "fjær/leppa" dras rundt ved motstand? Kanskje en stopper/pinne som har flyttet på seg /løsnet eller brukket? Redigert 5.Mai.2017 av Egor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Egor Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2017 Nå har jeg fikset dette. Det var slik at "anker" enden skulle inn og den andre enden ut. Det vil si at ankeret faller nå fritt og trekkes inn med å holde knappen inne. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.